jurygeneral Morten Bergestad, Head of performance & SEO i Knowit og daglig leder i INMA Camilla Grund
jurygeneral Morten Bergestad (Head of performance & SEO i Knowit) og Camilla Grund (daglig leder i INMA)

Årets finalister i Performance Awards er klare

Shortlist er nå klar for alle seks kategorier årets utgave av Performance Awards.

Publisert

Performance Awards arrangeres i regi av INMA for tolvte året på rad.

Konkurransen hedrer siste års digitale arbeider med best effekt og resultater av markedsinvesteringene, og totalt 44 jobber og seks unge talenter er nå videre i finalen. 

Årets finalister: 

(Shortlisten er organisert i alfabetisk rekkefølge basert på selskap)

OFFLINE PERFORMANCE

  • Carat: «Elkjøp Nordic - Lansering av Google Pixel» for Elkjøp Nordic
  • OMD: «Bredde i Bredbåndsalget: Offlineøkning fra nett!» for Telenor Consumer
  • PHD: «Når Influencerne får influere - suksessfull rekruttering til "Coop-gjengen"» for Coop Norge
  • Publicis Starcom: «Felleskjøpet – Fellesshopping» for Felleskjøpet
  • Publicis Starcom: «Freia Sjokonøtt - Gult er kult» for Freia / Mondelez International
  • Publicis Starcom: «Med et lite dryss strøssel kan man skape en stor salgssuksess» for Diplom-Is
  • RED dentsu X: «SATS & RED dentsu X - Fra underskudd til rekordvekst» for SATS
  • Schibsted Partnerstudio: «Slik ble Neptune Energy reddet av en pizzaovn» for Neptune Energy
  • TRY Opt: «Se alt med REMA 1000» for REMA 1000

PERFORMANCE THAT MATTERS

  • Clay og Hyper Kommunikasjon: «Sommerens viktigste vinanmeldelse» for Av-og-til
  • OMD og Schibsted: «For sikkerhetens skyld» for Telenor Consumer
  • Publicis Kitchen: «Dumpster Deli» for Framtiden I Våre HenderPublicis Starcom: «Flyte - Du er ikke en fisk» for Flyte
  • Publicis Starcom: «Julegryta 2022» for Frelsesarmeen
  • RED dentsu X: «Fiks ferdig – enkelt og miljøvennlig» for Finn
  • TISE: «Jentedagen er blodig alvor» for Plan International Norge

LEAD PERFORMANCE

  • Carat: «Studieomaten – hva bør du studere?» for Handelshøyskolen BI
  • iProspec: «Vipps, så var vi verdt investeringen for bedrifter» for Vipps
  • Knowit Experience: «Apply or die»
  • OMD: «Bredde i Bredbåndsalget: Ledetråder mot bedre leads» for Telenor Consumer
  • Precis Digital: «Kreativ innovasjon for bedre performance - Folq x Precis» for Folq
  • Publicis Starcom: «Kristiania - “En taktisk firkløver”» for Høyskolen Kristiania 
  • Publicis Zenith: «Bilia - Riktig bil til riktig kjøper» for Bilia

PERFORMANCE INNOVATION

  • Knowit Experience: «Komplett & Knowit: Vekst med komplett bruk av data» for Komplett Services
  • Precis Digital: «Kreativ innovasjon for bedre performance - Folq x Precis» for Folq
  • RED dentsu X: «SATS & RED dentsu X - Fra underskudd til rekordvekst» for SATS
  • Rocket: «TV 2 Play - Søkemotorsuksess med strukturert data» for TV 2 Play
  • TRY Opt: «6 sekunder? Prøv heller 15 minutter. Den største testen fra Equinor.» for Equinor
  • TRY Opt: «Se alt i ny plattform» for REMA 1000

ONLINE PERFORMANCE

  • Carat: «Studieomaten – hva bør du studere?» for Handelshøyskolen BI
  • Knowit Experience: «Komplett & Knowit: Vekst med komplett bruk av data» for Komplett Services
  • Publicis Starcom: «ice – Vekstvinner» for Ice Norge
  • RED dentsu X: «Re:member & RED dentsu X - Hvordan vi senket inkrementell pris per nye kunde med 76%» for Entercard - Re:member
  • Rocket: «TV 2 Play - 150% økning i salg med trendspotting-rigg» for TV 2
  • Telia: «Trådløst Bredbånd over hele linja - Performance Marketing skaper salgsuksess»
  • TRY og iProspect: «DNB Ung: Ung-milliarden» for DNB
  • Vipps: «Vipps, så vokste vi på netthandel – Veien til vekst gjennom å forstå den sterke merkevarens svake sider»

BEST BRUK AV DATA

  • Coop Norge: «Introprogram Coop Medlem»
  • GroupM Nexus og Essence Mediacom: «Lokale opplevelser - global reach» for Innovation Norway
  • Knowit Experience: «Komplett & Knowit: Vekst med komplett bruk av data» for Komplett Services
  • Publicis Starcom: «ice - Vekstvinner i et marked som stagnerer» for Ice Norge
  • Re:Media og TRY Opt: «XXL - Entry Level strategi» for XXL
  • Rocket: «TV 2 Play - 150% økning i salg med trendspotting-rigg» for TV 2
  • Schibsted: «Folkeinvest & Torghatten» for Folkeinvest
Powered by Labrador CMS