
Rema 1000 avkrefter at lanseringsstopp av Sophie Elise-produkter skyldes omstridt Instagram-bilde
– Dette er veldig lite dramatisk, slår leder kommunikasjon i Rema 1000 fast.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torsdag skrev TV 2 at Rema 1000 sperrer salg av Sophie Elise-godteri, under merkenavnet «Candy Girl» – i lys av det omstridte bildet som ble postet på Instagram søndag.
Noe leder kommunikasjon i Rema 1000, Hege Rognlien avkrefter til KOM24.
– Jeg leser også at det står det, men det vi har sagt er at situasjonen er uavklart og derfor har vil valgt å holde tilbake to godteriprodukter fram til bildet er litt mer avklart, slår Rognlien fast til KOM24.
En uklar situasjon
Som kjent har influenser og NRK-profil, Sophie Elise Isachsen, vært i hardt vær for bildet som ble lagt ut søndag i en Instagram-karusell av henne og en annen kvinnelig influenser, som holder en liten gjennomsiktig pose med hvitt innhold.
Det var i juni 2022 det ble kjent at merkevarehuset The Feelgood Company hadde søkt om varemerkenavnet «Candygirl by Sophie Elise», skrev VG.
Samme avis kunne opplyse at patentstyret mottok en søknad om registrering av den nye merkevaren 20. mai 2022.
Etter planen skulle Candygirl by Sophie Elise lanseres i uke 8 i Rema 1000-butikker.
– Dette er veldig lite dramatisk. Vi har bare valgt å holde igjen produktene fordi situasjonen for øyeblikket oppleves som uklar.
– Kun spekulasjoner
Rognlien kan informere om at det gjelder to produkter fra merkevaren Candygirl by Sophie Elise, og at lanseringen etter planen skulle skje neste uke.
– Lanseringstidspunktet inngår som ett av flere årlige produktvinduer der det lanseres flere ulike nye produkter. Før vi vet mer, har vi valgt å sette lanseringen på vent. Når vi vet mer vil vi ta en ny vurdering sammen med vår leverandør Scandza.
Om Sophie Elise-produktene vil bli lansert, ønsker hun ikke å si noe om.
– Det ønsker jeg ikke å spekulere i. Vi har tatt denne avgjørelsen om å holde tilbake produktene fram til vi har mer oversikt. Deretter vil vi vurdere løpende.