Bli bedre kjent med Pressure-sjef Celine Gran og hennes juletradisjoner, og finn ut hvorfor hun kaller seg selv for en «SauFluencer».

Julepraten 2022:

Celine er diplomatisk og serverer både pinne­kjøtt og ribbe til jul

– Det skal sies at mannen min er vokst opp med kalkun på julaften, men så diplomatisk er jeg ikke. Det får være grenser.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det administrerende direktør i Pressure , Celine Gran, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– I år feirer vi julaften for første gang i nytt hus, med foreldre som kommer til oss. Det føles voksent, litt rart, men først og fremst innmari koselig. Og så gleder jeg meg til å skape nye juletradisjoner med 1-åringen vår, både hjemme og på hytta.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Jeg er en diplomat, så i år blir det servert både pinnekjøtt og ribbe. Det skal sies at mannen min er vokst opp med kalkun på julaften, men så diplomatisk er jeg ikke. Det får være grenser.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Min styreleder og gode kollega Jan-Erik Larsen driver av alle ting med villsau på Smøla. Jeg kan spesielt anbefale fenalåret fra Villsaugården, noe jeg får godt betalt for å si i denne spalten. #SauFluencer. Ellers slår jeg et slag for den fantastiske boken Frog av Mo Yang, for ordentlig god litteratur i juleferien. Og hvis jeg skal anbefale noe å låne øret til, så er jeg programforpliktet til å si Podkast uten portefølje, podkasten Kruse Larsen og Pressure produserer med spennende gjester som analyserer norsk politikk.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Corn kid på TikTok. Ingen over. Ingen ved siden.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?

– Jeg er generelt ganske lei av mange bransjeutrykk, så jeg måtte spørre ChatGTP. Her nevnes floskler som kommunikasjonsmix, kommunikasjonspyramide og integrert kommunikasjon. Og ser vi fremover tror jeg selvsagt at digital politisk påvirkning, som vi i Pressure driver med, blir viktig for mange virksomheter, spesielt i det kommende året som blant annet byr på kommune- og fylkestingsvalg.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?

– Det er ikke til å stikke under en julekrans at kommunikasjonsbyråene vil oppleve et tøffere marked med hardere konkurranse om kunder. Mange byråer kommer nok til å stramme inn. For oss som driver med politikk og digital kommunikasjon blir det et kjempespennende år med mange muligheter for påvirkning. Vi er i alle fall klare for å klinke skikkelig til på vegne av kundene våre.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Ha det minst like gøy med kollegaene mine på jobb som i år.

Powered by Labrador CMS