Siri Skaustein, Marianne Solheim, Trude Margel og Anders Melchior skal jobbe for å gjøre Cinderella mer kjente.

Slik skal Manus sette Cinderella på kartet

Cinderella Eco Group har valgt Manus som sin partner på innhold, kommunikasjon og reklame.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Målet med denne filmen er å møte de som faktisk ikke vet at miljøvennlige, vannfrie sanitærløsninger med samme komfort som hjemme eksisterer, sier Trude Margel, kommunikasjonssjef i Cinderella i en pressemelding.

Selskapet, som feirer 25 år i år, markerer jubileet med et nytt visuelt uttrykk i alle flater.

Ny visuell profil

– For å markere både den historiene vi har med oss, og for å rette oss inn mot fremtiden, har Synnøve Hungnes, daglig leder i Kreatoriet, utviklet vår nye visuelle profil. Sammen med Manus formidles dette til et bredere publikum som ikke bare består av friluftselskende nordmenn, men til hele vårt internasjonale marked, sier Margel.

Manus er Cinderella Eco Groups nye partner på kommunikasjon, reklame og innhold.

– Manus fremlegger vårt budskap så vakkert og så omforent med våre ønsker at det til tider nesten virker som teamet sitter inne i hodet mitt. Filmene de har produsert for oss er visuelt vakre og innbydende - og viser vår norske profil og miljøbevissthet akkurat slik vi ønsker, sier Margel i pressemeldingen.

Den nye profilfilmen er en del av kommunikasjonskonseptet «Utenfor stien», utviklet av Manus. Cinderella ønsket å etablere merkevaren som et førstevalg i sin kategori, og konseptet skulle lene seg på det eksisterende slagordet «Når naturen kaller».

Opplever større engasjement

I tillegg ønsket Cinderella å tiltrekke seg flere søkere og fagfolk til stillinger på hovedkontoret i Midsund, og på fabrikken i Lyngen. Fordi Cinderella Eco Group også opererer globalt, var det en fordel om konseptet også kunne tas ut i andre markeder på sikt..

Første leveranse innenfor det nye konseptet består av profilfilmen, hvor Manus har stått for manus og regi, i tillegg til spesialkomponert musikk. I tillegg er det levert to employer branding-filmer under samme konsept, hvor byrået, ved Anders Melchior, har stått for hele produksjonen fra manus, regi, filming, og klipp. Filmene rulles ut i disse dager.

– Vi har opplevd en signifikant økning i trafikken til vår hjemmeside og engasjement i sosiale medier etter å delt de første filmene. Det er gledelig. Og vel så gledelig er faktisk også den interne feedbacken: stolthet over egen arbeidsplass, sier Margel.

– Det er inspirerende å jobbe sammen med en merkevare som ikke bare tør, men rett ut oppfordrer til, å tenke stort. Nå gleder vi oss til å vise verden hvilken frihet som ligger utenfor stien, sier Siri Skaustein i Manus.

Powered by Labrador CMS