– Vi har samarbeidet med Coca-Cola i Norge i 20 år, og internasjonalt i over 100 år, og at de nå bruker flaskene sine til å gjøre flere nordmenn oppmerksomme på arbeidet vårt gjennom Fellesverket er noe vi setter stor pris på, sier Ingeborg Elingsen de Brucq i Røde Kors.
– Vi har samarbeidet med Coca-Cola i Norge i 20 år, og internasjonalt i over 100 år, og at de nå bruker flaskene sine til å gjøre flere nordmenn oppmerksomme på arbeidet vårt gjennom Fellesverket er noe vi setter stor pris på, sier Ingeborg Elingsen de Brucq i Røde Kors.

Coca-Cola og Røde kors med ny kampanje: – Flaskene våre er en viktig kommunikasjonskanal

– Håper at enda flere blir kjent med det gode arbeidet Røde Kors gjør gjennom Fellesverket, sier kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge.

Publisert

– Julen, og det at folk deler gode opplevelser og øyeblikk sammen, har alltid vært viktig for Coca-Cola. Magien som oppstår gjennom samhold når mennesker møtes er tema for vår nye julefilm, og vi er glade for at samarbeidet med Røde Kors også gir oss mulighet til å følge opp i praksis, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge, i en pressemelding tirsdag.

Årets julekampanje legger til rette for at unge over hele landet får muligheten til å hygge seg sammen over et godt måltid – samtidig som folk blir gjort oppmerksomme på det verdifulle tilbudet Røde Kors sine aktivitetshus er for mange unge.

Én million kroner til måltider

– Flaskene våre er en viktig kommunikasjonskanal. Ved å ta dem i bruk som del av kampanjemekanikken, håper vi at enda flere blir kjent med det gode arbeidet Røde Kors gjør gjennom Fellesverket.

Felleverket har i dag 16 hus i 13 byer over hele Norge, og flere er på trappene. Tilbudet er et resultat av at Røde Kors registrerte økende forskjeller, og ville etablere et lavterskel, gratis aktivitetstilbud for alle unge; tilgjengelig også for de fra familier med mindre økonomiske midler.

– Vi har samarbeidet med Coca-Cola i Norge i 20 år, og internasjonalt i over 100 år, og at de nå bruker flaskene sine til å gjøre flere nordmenn oppmerksomme på arbeidet vårt gjennom Fellesverket er noe vi setter stor pris på, sier Ingeborg Elingsen de Brucq, rådgiver i Røde kors, Humanitære programmer og beredskap i Røde Kors.

I løpet av kampanjen vil Coca-Cola støtte Fellesverket med måltider til en verdi av én million kroner. Dette tilsvarer 3 000 måltider som unge kan samle seg rundt på de ulike aktivitetshusene. De velger selv om de bruker midlene til å bestille måltider fra andre eller om de bruker dem på selv å lage en god middag sammen på aktivitetshuset.

Powered by Labrador CMS