Marit Øimoen og Maria Caroline Skrede.

Human-Etisk Forbund satser mer på eget innhold – har hentet inn fra SoMe-byrået Elg

Fortsetter å styrke kommunikasjonsavdelingen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Tiden var inne for å finne et sted der jeg kunne jobbe enda mer for verdier jeg brenner for og tror på, sier Maria Caroline Skrede, i en pressemelding.

Hun er ny kommunikasjonsrådgiver i Human-Etisk Forbund, som i tiden fremover skal satse sterkere på eget innhold.

– Marias kompetanse innenfor tekstproduksjon og digitale kanaler, er nettopp det vi trenger for å gjøre flere av våre tilbud kjente og relevante for målgruppene. Hun utfyller kompetansen på avdelingen og er dessuten akkurat den hyggelige og ambisiøse personen som vi ønsker inn på teamet vårt, sier kommunikasjonssjef Marit Øimoen.

Skrede har de siste årene hatt rollen som innholdsrådgiver i SoMe-byrået Elg. Hun er utdannet innenfor PR, kommunikasjon og journalistikk.

– Med journalistutdannelsen i bunn og mange års erfaring med kommersielt innhold, håper jeg å kunne bidra med nye ideer til hvordan vi kan nå ut til enda flere med alt det flotte vi kan tilby i Human-Etisk Forbund. Jeg er dypt imponert over den jobben som har blitt gjort for å profesjonalisere og modernisere forbundet.

Styrket kommunikasjonsavdelingen

Human-Etisk Forbund har de siste årene fått rekordmange nye medlemmer, og nærmer seg nå 108 000. Forbundet har styrket kommunikasjonsavdelingen kraftig de siste årene med mål om å være enda mer relevant for medlemmene gjennom alle livets faser, og opprettet to nye stillinger i kommunikasjonsavdelingen i 2021.

Ona Nordbø-Groven ble ansatt som fagansvarlig for medlemskommunikasjon, for å gjøre kontakten med medlemmer mer personalisert og automatisert.

Hun kom fra stillingen som prosjektleder og kommunikasjonsrådgiver i utviklingsbyrået Solvr.

Morten Opedal ble ansatt som SoMe-ansvarlig og husfotograf og kom fra en lignende stilling i Sjømannskirken.

– Det skal være verdifullt å være medlem i Human-Etisk Forbund. For at flest mulig skal erfare at det er nettopp det, har vi i kommunikasjonsavdelingen en viktig rolle å spille sammen med resten av de dyktige og engasjerte menneskene i organisasjonen vår. Vi utvikler oss i et rasende tempo nå, noe som også synes på innmeldingstallene våre. Kommunikasjonsteamet kommer til å være på et helt annet sted om et år fra nå, og det er ekstremt spennende og gøy, sier Øimoen.

Med store ambisjoner for vekst og mål om livslange medlemskap, er det nok av oppgaver å ta tak i for kommunikasjonsavdelingen:

– Hvis vi skal være noe for flere, må vi stille enda høyere krav til oss selv og hva vi skal tilby og levere til medlemmene våre. Vi utvikler innhold med flere ulike uttak og formater fremover, med mål om å inspirere, glede og støtte våre medlemmer i alle livets opp- og nedturer.

Powered by Labrador CMS