Europeiske adtech-selskaper bør vise vei for en personvern-først digital markedsføringsfremtid «Fremtiden for all digital markedsføring bør være basert på prinsipper om personvern og brukerkontroll. Her må europeiske adtech-selskap på banen», skriver Jan Berthrand Danielsen
Tøffe tider krever tøffe valg. Slik styrker du din digitale markedsføring for de kommende årene. «Nesten alle virksomheter er pessimistiske til de økonomiske utsiktene for 2023. For å komme seg ut av de mørke skyene er det viktig å ta gode valg. For dagens markedsførere vil det blant annet bety å satse mer på egne kanaler og ta mer eierskap til egen data», skriver Jan Berthrand Danielsen.
Er det verdt risikoen å benytte seg av tjenester fra USA-baserte plattformer? «Google Analytics og amerikansk reklameteknologi står fortsatt i fare for å bli forbudt, selv om EU og USA har blitt politisk enige om ny datautvekslingsavtale», skriver Jan Berthrand Danielsen, Country Lead, Adform Norge.
Det nye byrået Beagle skal være annonsørenes beste venn – Vår ambisjon er å bli en viktig partner for de mellomstore annonsørene, sier daglig leder.