Jan Berthrand Danielsen er ny EssenceMediacom-sjef.
Jan Berthrand Danielsen er ny EssenceMediacom-sjef.

Jan Berthrand Danielsen blir ny EssenceMediacom-sjef

– Har fått mer og mer lyst på jobben hver gang jeg har snakket med dem.

Publisert Sist oppdatert

– Det er veldig gøy, jeg gleder meg enormt, sier Jan Berthrand Danielsen til KOM24.

Han går nå fra jobben som norgessjef i Adform til å bli ny sjef i EssenceMediacom etter Britt Skjeppestad som sluttet som CEO i EssenceMediacom etter seks år, for å gå til PHD. 

Nå gleder han seg til å gå fra å kunne levere til deler av markedet til å levere helhetlig markedsføring på vegne av kundene.

– Ville høre mer

– EssenceMediacom har et kompetent team og jeg gleder meg til å lære masse av dem og lage de beste opplevelsene for kundene våre, sier han. 

Han sier til KOM24 at han ble kontaktet om jobben.

– Hva tenkte du da telefonen kom?

– At det var veldig spennende og at jeg ville høre mer, sier han og kaller det hele for en god prosess.

– Jeg har fått litt mer lyst på jobben for hver gang jeg har snakket med dem, sier han.

Han kommer fra stillingen som norgessjef i Adform og sier at tiden der har vært givende og inspirerende. 

– Det har vært enormt gøy å bygge det norske teamet til det det er nå. Med en sterk og tydelig posisjon i markedet, signering av store kunder og levere gode resultat, sier han.

Han sier han ser fram til å jobbe mer helhetlig med markedsstrategier og til å forme framtida til et så stort byrå som EssenceMediacom er.

Danielsen sier han tar med seg sterk digital- og teknisk kompetanse etter å ha ledet Adform i tre år. 

– Jeg tror på den store innovasjonen på vegne av mediebyråene ligger i skjæringspunktet mellom teknologi, data og mediebyråtjenester. 

– Har mediebyråene en framtid i Norge?

– Må fornye seg

– Det tror jeg absolutt de har. Men mediebyråene må nok fornye seg litt på hvordan de skal verdiøke det de leverer til kundene sine, sier han og utdyper:

– Den tradisjonelle måten å drive mediebyrå på må fornyes og det er den transformasjonen jeg er mest spent på å ta fatt på sammen med de ansatte, sier han.

– Men hva må dere gjøre for å være relevante da?

– Jeg skal være forsiktig med å forskuttere med hva som skal gjøres, jeg skal først bli kjent med byrået og de som jobber der. så skal vi sammen finne ut hvordan vi skal optimaliseres, sier han. 

Han begynner i jobben 2. september, før det skal han ha en ekstra lang sommerferie. 

Og han er tydelig på at han reiser ikke fra Adform.

 – Jeg drar til en mulighet jeg fikk. 

Det var Kampanje som omtalte nysigneringen først. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS