Pitch-prosessen tok et halvt år: – Var på forskjellig sted Like før påske var pitch-anbefalingene fra Kreativt Forum og ANFO klare. Partene deler sine oppfatninger om samarbeidet.
Nå er de i mål: Her er pitch-anbefalingene fra KF og ANFO I fjor høst ble det varslet at Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen skulle komme med felles anbefalinger til byråkonkurranser. Nå er to av organisasjonene i mål.
Prisutdelingene merker de tøffere tidene Det blir sendt inn færre bidrag til årets viktigste reklamepriser. Gullblyanten merker og nedgang i antall som kommer på festen.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
Million-pitch får kritikk: – Vi har fulgt bransjeråd Hafslund sier de har prøvd å lære av bransjen. Responsen er at det fortsatt er et stykke igjen.
Så mange byråer stiller seg bak nye føringer i byråkonkurranser Kreativt Forum har laget fire bud som beskriver hva slags premisser i byråkonkurranser de vil akseptere fremover.
ANFO, KF og Mediebyråforeningen bekrefter pitche-føringer Bransjeorganisasjonene har møttes, og vil komme med konkrete føringer for pitching og anbud i reklamebransjen.
Kreativ leder fra Pol kaprer Norges eneste juryplass i Eurobest Har mange års erfaring med juryarbeid.
Dette sier Mediebyråforeningen om mulige pitche-regler ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen møtes onsdag denne uken for å diskutere problemene rundt pitching i reklamebransjen.
Nå skal bransjen møtes for å diskutere pitching ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen skal møtes onsdag denne uken. Tema er pitching og byråkonkurranser.
KF har undersøkt: Så mange byrå har vært nødt til å permittere Håper den krevende fasen reklamebransjen er inne i nå fører noe godt med seg.