Det handler ikke om å unngå å bli arrestert, men å få tilbake tilliten «Med de nye kravene fra EU kan det fort oppfattes som at det bare blir enda vanskeligere å kommunisere bærekraft. Men det er ikke synd på oss kommunikasjonsfolk», skriver Matilda Aronsson.
– Det er vanskelig å ta bærekraftige valg Med en felles innsats kan kommunikasjonsfolk bidra til raskere omstilling mot en bærekraftig fremtid.
Bærekraftskommunikasjon: – Et spørsmål om troverdighet Flere undersøkelser viser at folks tillit til bærekraftskommunikasjon er svært lav.
Forbrukerrådet mener SAS og Norwegian grønnvasker – det vil de ha en slutt på Nå ber de myndighetene gripe inn mot markedsføring av “klimanøytrale” flyreiser.
– Vi trenger at noen av de vi sier nei til tenker shit de sier nei til reklamekronene våre Håper på forandring.
Krever lovforbud mot fossilreklame i Norge Vil droppe frivillige ordninger og ha et lovforbud på plass.
500 byråer nekter å jobbe for verdens største forurensere – Ble mer attraktive for fossilindustrien etter at vi skrev under.
Nordmenn tviler på grønn markedsføring Det kommer fram i en ny forbrukerundersøkelse for Svanemerket.
Dette sier Equinors klima og miljødirektør om de nye grønnvaskings-reglene – Det vil være barnesykdommer som vil gå seg til etter hvert.
Forbrukerrådet: Alle er tjent med at de som utnytter forbrukernes tillit blir avslørt «En bedrift eller aktør med gode bærekraftstiltak og ærlig markedsføring bør omfavne grønnvaskingsprisen.», skriver Gunstein Instefjord i Forbrukerrådet.
Klar beskjed om bærekraft og markedsføring: – Vent hvis du ikke klarer å være konkret Flere kommunikasjonsfolk var samlet for å diskutere bærekraft og markedsføring onsdag,
Vil en grønnvaskingspris bidra til en bedre verden? «Vi er bekymret for at denne prisen vil bidra til at bedrifter blir redde for å kommunisere hva de faktisk har fått til», skriver Maria Peltokangas og Katherine Duarte.
Forbrukerrådet: Derfor har vi lansert grønnvaskingsprisen «Hvordan ser grønnvasking ut? Hva skal du se etter for å unngå å bli lurt til å kjøpe varer som ikke er bærekraftige - til tross for påstander om nettopp det?», skriver Gunstein Instefjord.
PR-jippo fra Forbrukerrådet? «Jeg tror Forbrukerrådet har gode intensjoner og mener det godt når de lanserer en «Grønnvaskingspris». Men ved å bruke et gammelt og utdatert PR-triks er jeg redd de risikerer å oppnå motsatt effekt av hva de ønsker », skriver Leif Iversen.
Forbrukerrådet lanserer «Grønnvaskingsprisen» Ord som «grønne», «øko-vennlige» eller «bærekraftige» selger. Realiteten er at disse produktene ofte ikke er så bra for miljøet som de gir inntrykk av, melder Forbrukerrådet.
Guy Kiddey valgte å forlate Footprint rett etter at sammenslåingen med Sopra Steria ble kjent – Blir vanskelig å holde på de prinsippene som er viktige for Footprint.
Kvifor er de så tause, norsk reklamebransje? «Har norsk reklamebransje eit ansvar utover å sikra seg sjølv og inntektene sine?», spør Yngve Garen Svardal.