Forsvarssektoren går med i kampen mot grønnvasking Forsvaret, Forsvarsmateriell, Forsvarsbygg og Forsvarets forskningsinstitutt signerer i dag Grønnvaskingsplakaten.
Viste slående tall til bransjefolk: – En krise for dere som sitter her Flere virksomheter sliter spesielt på tre viktige punkter.
Anklager Equinor for grønnvasking i reklamestunt Equinor mener plakatene er villedende og sprer misinformasjon.
– Våre kunder lyver, sa sjefen. Nå får han krass kritikk Anklaget kunder for løgn. Ekspertene utfordrer Geir Karlsens uttalelser og Norwegians kommunikasjonsstrategi.
Det handler ikke om å unngå å bli arrestert, men å få tilbake tilliten «Med de nye kravene fra EU kan det fort oppfattes som at det bare blir enda vanskeligere å kommunisere bærekraft. Men det er ikke synd på oss kommunikasjonsfolk», skriver Matilda Aronsson.
– Det er vanskelig å ta bærekraftige valg Med en felles innsats kan kommunikasjonsfolk bidra til raskere omstilling mot en bærekraftig fremtid.
Bærekraftskommunikasjon: – Et spørsmål om troverdighet Flere undersøkelser viser at folks tillit til bærekraftskommunikasjon er svært lav.
Forbrukerrådet mener SAS og Norwegian grønnvasker – det vil de ha en slutt på Nå ber de myndighetene gripe inn mot markedsføring av “klimanøytrale” flyreiser.
– Vi trenger at noen av de vi sier nei til tenker shit de sier nei til reklamekronene våre Håper på forandring.
Krever lovforbud mot fossilreklame i Norge Vil droppe frivillige ordninger og ha et lovforbud på plass.
500 byråer nekter å jobbe for verdens største forurensere – Ble mer attraktive for fossilindustrien etter at vi skrev under.
Nordmenn tviler på grønn markedsføring Det kommer fram i en ny forbrukerundersøkelse for Svanemerket.
Dette sier Equinors klima og miljødirektør om de nye grønnvaskings-reglene – Det vil være barnesykdommer som vil gå seg til etter hvert.
Forbrukerrådet: Alle er tjent med at de som utnytter forbrukernes tillit blir avslørt «En bedrift eller aktør med gode bærekraftstiltak og ærlig markedsføring bør omfavne grønnvaskingsprisen.», skriver Gunstein Instefjord i Forbrukerrådet.
Klar beskjed om bærekraft og markedsføring: – Vent hvis du ikke klarer å være konkret Flere kommunikasjonsfolk var samlet for å diskutere bærekraft og markedsføring onsdag,
Vil en grønnvaskingspris bidra til en bedre verden? «Vi er bekymret for at denne prisen vil bidra til at bedrifter blir redde for å kommunisere hva de faktisk har fått til», skriver Maria Peltokangas og Katherine Duarte.
Forbrukerrådet: Derfor har vi lansert grønnvaskingsprisen «Hvordan ser grønnvasking ut? Hva skal du se etter for å unngå å bli lurt til å kjøpe varer som ikke er bærekraftige - til tross for påstander om nettopp det?», skriver Gunstein Instefjord.