Annonsører om monstersummen: – Gir grunnlag for bekymring En ny prognose viser at norske annonsører kommer til å støtte Meta, TikTok, Google og Snap med 14,5 milliarder kroner i 2026. Annonsørene er delt i synet på det gigantiske tallet.
Tangen blir LO-topp etter PR-exit Da forgjengeren gikk til PR-bransjen, tok Kristian Tangen over som midlertidig leder for LOs politikk- og samfunnskontakt. Nå er han fast i stillingen.
Redaktører reagerer på leserinnlegg-trend: – Helt håpløst LO sendte ut samme leserinnlegg til flere aviser, men med ulike forfattere. Det faller ikke i god jord hos redaktørene.
LO pøste ut samme leserinnlegg i flere aviser: – Ser ikke at det kan være problematisk Det nærmer seg valg, og flere politiske aktører forsøker å få meningene sine på trykk i ulike aviser. LO valgte å sende ut samme innlegg til flere, men med ulike avsendere.
X tillater nazipropaganda – dette sier norske annonsører Nazipropaganda florerte på plattformen på Den internasjonale holocaustdagen.
LOs infosjef tar et oppgjør med kommentarfeltene: – Mange spy-emojier og ufint språk Trond Gram er ikke imponert over holdningene til Pride i sosiale medier.
Hun er ny kom-rådgiver i Akan Akan kompetansesenter har ansatt Vilde Fagerland som ny kommunikasjonsrådgiver.
– Opplever at vi bevarer respekten for hverandre, selv når det går en kule varmt Nina Kraugerud Ertzaas i NHO sier at det hender det dukker opp saker i forbindelse med lønnsoppgjøret der de kunne ordlagt seg annerledes.
Infosjefen i LO om lønnsoppgjøret: – Noen ganger må vi bruke utestemme Trond Gram er enig i at debattene rundt lønnsoppgjøret kan gjøres mer forståelig. Samtidig mener han at det skal være lov til å rope høyt noen ganger.
Vil ha et mindre polarisert lønnsoppgjør: – Det er en voldsom kamp om sannheten Maria Østerhus Lobo har jobbet med flere lønnsoppgjør. Hun håper partene i arbeidslivet kan skjerpe kommunikasjonen og gjøre det mer forståelig.
Slik forklarer de hopplandslagets sponsor-trøbbel – Mangler profiler Hoppsporten ligger etter andre idrettsgrener kommersielt sett, mener ekspert.
Fagforbundet stoppet valg-reklamer på strømmetjenester: – Vil ikke utfordre forbudet Fagforbundet har flere reklamefilmer i ulike strømmetjenester før lokalvalget. Nå har de besluttet å ikke lenger bruke Viaplay og TV 2 Play.
Strømbransjen kommer dårligst ut i ny tillitsundersøkelse – Vi ble overrasket over å finne at svært mange av virksomhetene med høy kjennskap har lav tillit i befolkningen.
Flere aktører uttaler seg om omstridt praksis: – Har brent oss på dette før At samme leserinnlegg sendes ut med ulike forfattere skjer oftere enn vi vet, skal vi tro ekspert.
– Retorisk handler streiken om å vinne offentligheten Ifølge UiB-professoren er det alltid vanskeligst for den streikende parten: – Viktig å bruke en kommunikasjon som i dette tilfellet, tiltaler borgerne som rammes, sier Jens Elmelund Kjeldsen.
Norske kommunikatører savner en egen fagforening: Dette er forbundenes planer Veldig få norske kommunikatører i det private næringslivet er med i en fagforening. Men ingen av fagforeningene har noen planer for å rekruttere de.