Kommunikasjonsfaglig handler ikke denne streiken bare om penger, men også hvor mye troverdighet hver av partene har, og hvilke følelser man vekker hos motparten og borgerne, sier retorikk-ekspert Jens Elmelund Kjeldsen.

– Retorisk handler streiken om å vinne offentligheten

Ifølge UiB-professoren er det alltid vanskeligst for den streikende parten: – Viktig å bruke en kommunikasjon som i dette tilfellet, tiltaler borgerne som rammes, sier Jens Elmelund Kjeldsen.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Måneds-
abonnement

  • Tilgang på all vår journalistikk
  • Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
  • Fornyes én gang i måneden

1 kr
første måned

Deretter 189 kr pr mnd.
Ingen bindingstid

KJØP

Års-
abonnement

  • Tilgang på all vår journalistikk
  • Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
  • Spar 378 kr
  • Fornyes én gang i året

1.890 kr
per år

Ingen bindingstid

KJØP

Toårs-
abonnement

  • Tilgang på all vår journalistikk
  • Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
  • Fornyes hvert andre år
  • 25 prosent rabatt sett opp mot månedsabonnement i 24 måneder

3.390 kr
Gjelder for to år

Ingen bindingstid

KJØP

Powered by Labrador CMS