Fra venstre: Hanna Steingrimsdottir, Iselin Eriksen Eng, Erlend Øien og Fred Kwizera.
Fra venstre: Hanna Steingrimsdottir, Iselin Eriksen Eng, Erlend Øien og Fred Kwizera.

Noa Ignite sine techno-interns skal også få styre selskapets Instagram-stories

– Her er det ikke mange føringer, og vi gir de rom til å leke med formater. Det vil være lov til å prøve og feile, og prøve igjen, forteller Håkon Tønnessen, Marketing Manager i NoA Ignite.

Publisert Sist oppdatert

I år skal Erlend Øien, Fred Kwizera, Iselin Eriksen Eng og Hanna Steingrimsdottir jobbe med Studentsamskipnaden i Oslo for Noa Ignite. Oppgaven er å lage en prototype på en applikasjon som skal fungere som en mobil nøkkel.

– Denne appen skal kunne åpne portene på Athleticas treningssentre. Løsningen skal sjekke at studenten har betalt medlemsavgift, og etablere den smidigste brukerreisen for et medlem. Teamet skal også se på hvordan denne løsningen kan integreres med den nye studentappen som skal lanseres i 2023, forklarer Erik Jansson, kundedirektør i NoA Ignite.

Jansson er ansvarlig for NoA Ignites partnerskap med SiO, og han kan fortelle prototypen også skal legge grunnlaget for at man i fremtiden skal slippe nøkkel eller adgangskort, og heller bruke mobilen til å åpne og lukke dørene.

– Her vil det være mange sikkerhetsaspekter som skal ivaretas, og de er en viktig del av årets studentoppgave, sier Jansson.

Lage Insta-innhold

Studentene skal også få lage innhold til Instagram stories i løpet av sommeren.

– Vi synes det er en fin mulighet til å vise fremtidige sommerstudenter hva de kan få gjøre hos oss, og hvordan det er å være sommerstudent i NoA Ignite. For å gi et så realistisk bilde på dette som mulig, ønsker vi at innholdet skal komme fra studentene, ikke fra oss som har jobbet her i noen år, forklarer Håkon Tønnessen, Marketing Manager i NoA Ignite.

– I tillegg er det morsomt for våre ansatte å følge med på hva sommerstudentene gjør, legger han til.

Studentene skal lage innhold til stories, og får kreativ frihet til å utforme disse.

– Her er det ikke mange føringer, og vi gir de rom til å leke med formater. Det vil være lov til å prøve og feile, og prøve igjen, sier Tønnessen.

Tar ikke all drift

Han forteller at studentene ikke skal ta over hele driften av kontoen.

– Studentene har ikke søkt jobb som SoMe-ansvarlig, så de skal naturligvis ikke ta over hele driften av vår Instagram-konto. De trenger for eksempel ikke svare på meldinger eller kommentarer, og de skal heller ikke lage innhold til poster i feed. Våre faste ansatte tar seg av dette, og vil også være tilgjengelig gjennom sommeren hvis sommerstudentene trenger hjelp til noe.

Tønnessen forklarer at hva som postes, det er litt opp til sommerstudentene.

– Vi har sagt at de kan lage stories når de føler det er ting som er verdt å dele. Det vil jo være dager der de har mye å gjøre i kundeprosjektet, og da ønsker vi ikke at innhold til Instagram skal ta fokus bort fra det. Vi har derfor ikke lagt opp til at de må dele et visst antall stories hver dag, men heller at de styrer dette litt selv basert på hva som skjer fra dag til dag.

Powered by Labrador CMS