Pom Arnborgh, leder for media og distribusjon i TUI Nordic.

Reiseselskapet TUI skal samarbeide med EssenceMediacom

Utvider samarbeidet.

Publisert

TUI, som er blant verdens største reiseselskaper, har valgt EssenceMediacom som sitt nye mediebyrå i hele Europa etter en global anbudsrunde.

Samarbeidet har gitt gode resultater i Tyskland og Storbrittania allerede, skriver de i en pressemelding. Derfor velger TUI å utvide avtalen til å omfatte hele Europa. Overgangen forventes å være fullført senest i løpet av januar 2024.

EssenceMediacom skal ha ansvaret for medieplanlegging og medieinnkjøp i hele Europa.

– Vi er utrolig glade for at EssenceMediacom er det nye mediebyrået vårt og ser frem i mot å jobbe med dem i alle markedene våre. Konkurransen var knivskarp, og vi vil gi en stor takk til alle byråene involvert, sier Pom Ahnborg, leder for media og distribusjon i TUI.

EssenceMediacom er et av Norges største mediebyråer og fra i år en sammenslåing av byråkjedene MediaCom og Essence.

– En av våre store styrker er tilnærmingen til avanserte data og prediktive analyser. Vi føler oss trygge på å kunne levere på en måte som støtter TUIs mål, sier Morten Flamand, administrerende direktør i EssenceMediacom.

Powered by Labrador CMS