FunkyGine og Linnea Lotvedt er to av influenserne som er med på Möllers branding-kampanje i 2022.
Foto: Skjermdump TikTok: Möllers Tan / Skjermdump TikTok: LinneaLotvedt
Influensere reklamerer om Möllers Tran på TikTok
– Vi vil nå vil vi nå ut til de unge der de er, forteller Digital Sales & Marketing Director i Orkla Health, Johanna Jeppsson.
Orkla Health har nå rullet ut annonse-samarbeid med flere forskjellige influensere. På TikTok annonserer disse influenserne om den sunne klassikeren Möllers Tran.
Digital Sales & Marketing Director i Orkla Health, Johanna Jeppsson, forteller at de i Orkla Health vil bruke kanalene der de unge er for å nå ut til målgruppen om produktene deres.
– I Orkla Health bruker vi ulike kanaler til markedsføring for å nå ut til forskjellige målgrupper. Nå vil vi nå ut til de unge der de er, forteller Jeppsson til KOM24.
Hun forteller at de har gjort lignende arbeid tidligere på andre sosiale medier plattformer.
– Vi har også gjort en del influenser-samarbeid gjennom ulike sosiale medier. Denne gangen samarbeider vi med influensere gjennom TikTok, med en Möllers branding-kampanje for 2022.
Til nå har Orkla Health rullet ut spons-samarbeid med TikTok-profilene Øyunn Krogh, KrissLovesFood, SecretNanna, Linnea Lotvedt og FunkyGine.
«Tone of voice»
Hun sier det er viktig for Orkla Health at innholdet er i samhold med profilen til Möllers Tran.
– Det er viktig for oss at innholdet som lages er i tråd med hva vi ønsker for merkevarens profil, samtidig som at influenserne får kreativ frihet til å utforme innholdet selv.
Jeppsson understreker at det er viktig for Orkla Health at influenserne får lage innhold som passer på deres egne profiler.
– Det er viktig for oss at det lages i tråd med deres egen «tone of voice».
Hun forteller at TikTok er en relativt ny plattform for Orkla Health å skape innhold og samarbeid for.
– Vi evaluerer kontinuerlig markedsføringen vår i digitale kanaler og TikTok er i så måte relativt nytt for oss.