FMG setter av en uke med fokus på psykisk helse – inviterer med seg resten av bransjen

– Når du jobber i mediebransjen, kan det være vanskelig å la jobben bli liggende på kontoret og «logge av»

Publisert

Media Mind Week ble grunnlagt av Future Media Group i 2021. Det ble først opprettet som et internt initiativ for å oppmuntre alle deler av organisasjonen til å reflektere over hvordan de og deres ansatte har det.

Nå vil de ha med seg resten av medie-bransjen.

Det melder selskapet i en pressemelding.

– Når du jobber i mediebransjen, kan det være vanskelig å la jobben bli liggende på kontoret og «logge av». Vi jobber i en bransje hvor du teknisk sett alltid er tilkoblet og kunne jobbet 24 timer i døgnet. Vi har kampanjer og kunder som er “på” hele tiden, og mediekanaler og nyhetskanaler er jo med oss hele dagen, sier Head of FMG Norway, Helene Davidsen, i pressemeldingen.

– Utover Media Mind Week, pleier vi å sette av tid til stretch, meditasjon og god stemning på kontoret i tillegg til å oppfordre alle ansatte til å trene regelmessig for å ha det bra, fortsetter Davidsen.

Hun sier at de og jobber med å logge av Teams og mail når det er mulig, og er åpne med hverandre om å ta pauser i hverdagen for å kunne prestere best mulig.

Det handler om psykisk helse, hvor FMG bruker en hel uke på ulike foredrag og aktiviteter for sine ansatte, og fra 14. -17. november inviterer de hele mediebransjen til å delta, helt gratis.

Gjennom forelesninger og aktiviteter denne uken, gir de verktøyene som kreves for å kunne opprettholde et høyt ambisjonsnivå – og samtidig styrke sinnet og tankesettet.

Media Mind Week er et event som alle kan delta på helt gratis og FMG oppfordrer mediebransjen til å engasjere seg og ta inspirasjon selv fra denne uken.

Ambisjonen deres er at dette skal bli en av årets viktige begivenheter i mediebransjen.

Powered by Labrador CMS