Byrået har to ansatte – fredag fikk de sølv i Gullblyanten

Prisfesten er i full gang. 

Publisert

(Oslo konserthus): – Det viser at det handler om de gode ideeene og det er viktig at Gullblyanten er en arena for de gode ideene og ikke store budsjetter.

Det sier Torny Hesle i det lille byrået Torny&Ingrid til KOM24.

På fredag sikret de seg sølv i klassen Utendørs og omgivelser på Gullblyanten.

Byrået med to ansatte konkurrerte blant annet mot giganten TRY som har 60 ansatte i reklamebyrået aleine.

– Selv om vi er et lite byrå vil man jo vise at man kan hevde seg. Og som jurypresidenten sa, det er et trangt nåløye. At vi da likevel når opp blant de store byråene, er fantastisk, sier hun til KOM24.

Hun var aleine på Gullblyanten, da partner Ingrid Lea er på ferietur i Australia med familien.

Kampanjen de sikret seg sølv med var for Pedagogstudentene som har en utfordring med at lærerstudiet skårer dårligst år etter år i form av misfornøyde studenter som er misfornøyde med både studiet og utplasseringen.

De ønsket seg en kampanje som satte fokus på lærerpraksisen og fortalte at de pleide å være på Arendalsuka.

–  Da sa vi yes, da reiser vi dit, sier Hesle.

Men de booket ikke et hvitt telt som alle andre. Men de lagde en pølsebod, men med en tvist. 

– Den skulle være som lærerpraksisen, du aner ikke hva du får. Det er sånn studentene opplever det, det er et lotteri, sier hun.

Animasjonsdepartementet bygget standen, de fikk en sentral plassering i Pollen i Arendal og ble besøkt av svært mange i løpet av de fem dagene boden stod der, blanta annet arbeids- og inkluderingsminister Tonje Brenna. 

I boden fikk man 50 ulike typer pølser, alt fra grillpølser, til vindpølser og marsipanpølser. 

– Vi fikk vist med kreativitet et abstrakt vanskelig problem til de som var besøkende, sier hun.

Powered by Labrador CMS