TRY-huset sprer seg nå utover landet. Først etablerte de avdeling i Bergen og nå har de etablert seg i Trondheim.

Derfor etablerer TRY seg i Trondheim – Det er noe med det å være nær markedet

Tar med seg erfaringen fra etableringen i Bergen. Tror de kan være 30 stykker om fem år.

Publisert Sist oppdatert

Onsdag morgen kom nyheten om at TRY etablerer seg med et eget kontor i Trondheim, der de starter med to ansatte.

Det betyr at de nå har hovedkontor i Oslo, ett kontor i Bergen med rundt 30 ansatte og altså ett kontor i Trondheim der de foreløpig er to ansatte.

Tenkt på det lenge

– Vi har tenkt på det ganske lenge og så matchet det, for vi hadde en nøkkelperson i Oslo som ville tilbake til Trondheim. Der var det en god idé, sier TRY Råd sjef, Sindre Beyer til KOM24.

Han sier at erfaringene fra pandemien med remotekontor har gjort det hele lettere.

Kontoret i Trondheim vil fra starten bestå av Kristin Norli og Håvard Johansen.

Norli har vært rådgiver og innholdsredaktør i TRY Råd siden 2020, mens Johansen er nyansatt frontend-utvikler i TRY Dig, og kommer fra det Trondheimsbaserte designbyrået Skogen.

– Trondheim er et spennende område og det er bra å ha tilstedeværelse. Vi har god erfaring med å gjøre det i Bergen, sier Beyer som mener det er noe med det å være nær kundene.

– Det har en egen verdi. Det at man har kontor der gjør at man kan jobbe bedre på kryss og tvers. Så det var to behov som matchet hverandre, sier han.

– Fram til nå er Kruse Larsen det eneste reindyrkede byrået i byen, har det vært et udekket behov i Trondheim?

– Vi har ikke tenkt så mye på hva konkurrentene har gjort, vi har hatt en selvstendig tanke på det hele tiden, sier han.

Dyrker tverrfagligheten

Beyer sier at planen med kontoret er å vise bredden i hele TRYs portefølje, derfor har de en strateg og en teknolog der fra dag en.

– Vi skal dyrke tverrfagligheten, sier han.

– Men hva er ambisjonene deres?

– Vi skal starte med dette og satse på at jo mer vi er til stede, jo mer kan vi utvide etter hvert. I Bergen har vi nå et fagmiljø på 30 personer, det startet med bare én, peker han på.

Han sier at nøkkelen til suksess er å klare å finne gode kunder og ansette flinke folk.

– Det er en fornuftig tilnærming. Vi har ikke en fastlåst plan, sier han.

– Men om vi ser fem år fram i tid, hvor mange er dere i Trondheim da?

– Det vil overraske meg om vi ikke er 20–30 personer. Det er ikke noe mål i seg selv, men erfaringen er at når vi satser så skalerer vi opp, sier han.

Han sier de er veldig pragmatiske til satsingen i Trondheim og det viktigste for dem er å ha et fagmiljø i toppklasse.

– Vi går inn med åpent sinn på veivalg videre. Det viktigste valget er tatt, nå er vi til stede der.

Powered by Labrador CMS