Ole Andre Skarbøvik i Riks TV vil høre mer om bærekraft fremover.
Ole Andre Skarbøvik i Riks TV vil høre mer om bærekraft fremover.

#Julepraten

Ole André vil ha mindre korona og pendlerboliger i monitor i 2022

Vil ha mye mer konstruktivt om bærekraft.

Publisert

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det kommersiell direktør i Riks TV, Ole André Skarbøvik, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Det blir en relativt tradisjonell hjemmejul med hyggelig besøk, om ikke det kommer ytterligere korona innstramminger, av svigerforeldre fra Bodø. God stemming, god mat og forhåpentligvis litt lek i snøen med barna.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– En liten kombo med en rød tråd kan være boken House of pain, serien Dopesick (Disney+) og dokumentaren The Crime of the century (HBO) som tar for seg opphavet til opiodkrisen i USA. Ellers må jeg naturligvis oppfordre alle til på sjekke ut strømmetjenesten vår Strim hvor man finner veldig mye bra å se. Der er det noe for enhver smak.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Det jeg nok husker best er de første litt krampaktige sosiale happenings (typ fredagspils på meet) etter nedstengingen. Det gikk seg fint til, men …

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Pål Fure fra Aegis, Rune Paulset fra Facebook og Jan Morten Drange fra ANFO tror jeg hadde vært et både hyggelig og kunnskapsrikt trekløver å ta en middag med. Tema for diskusjonen kunne gjerne vært hvilket ansvar har medier og annonsører som ansvarlige samfunnsaktører.

– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2021?

– Det må dessverre være alt knyttet til covid-19. Syntes på mange måter det har vært håndtert bra, men må si at jeg får litt vondt i sjela når jeg leser om flere bedrifter som har søkt og mottatt støtte for så å gå med solid overskudd, og gitt utbytte. Selv om de ikke her gjort noe ulovlig er det vel betimelig å spørre om det de har gjort er riktig.

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2022?

– Si det. Håper det blir lite knyttet til covid-19, enda mindre knyttet til pendlerboliger og mye mer konstruktivt om bærekraft. La oss løfte fram problemstillingen og løsningene.

Powered by Labrador CMS