IKEAs trash collection fortsetter å hanke inn heder og ære.

Ny kåring: TRY og POL har noen av verdens beste reklamer

Gjorde det bra i konkurranse med noen av verdens største merkevarer.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Avisen Adage.com har kåret de 30 beste reklamene fra 2021 og to norske reklamer kom seg inn på listen.

På 25. plass finner man POL sin reklame for Posten.

Den homofile julenissen har vekket oppmerksomhet over hele verden og filmen har i skrivende stund 1,8 millioner visninger på Youtube.

Konkurransen er knallhard og nede på 30. plass finner man en stor kjede som Wendy's som hadde et samarbeid med Rick and Morty og Mountain Dew klokket inn på 26. plass.

På plassen over POL og Posten kom Nike med deres globale kampanje Play New og Pepisi kapret 23. plassen, bak store merkevarer som Pzifer og Guinness, Volvo og Time Magazine og deres samarbeid med Epic Games.

Adidas fikk 17. plassen og Xbox på 13. plassen.

På 9. plass kom TRY og deres kampanje for IKEA, The trash collection.

– Julen kom tidlig med denne lista! Det betyr mye å se kampanjen vår på en såpass prestisjetung liste, sier Caroline Riis, fra det kreative teamet i TRY:

Hun sier at The trash collection er en jobb de er stolte over å ha laget med IKEA.

– Det er ekstra gøy å se hvordan den gjør det ute i verden og ikke minst her hjemme, sier hun.

Denne kampanjen fikk også nylig tre tredjeplasser i Eurobest i klassen Print & Publishing.

POL og deres kampanje for Audi fikk også hederlig omtale på denne listen.

En reklame for Heinz Ketchup stakk av med prisen for årets beste reklame.

Powered by Labrador CMS