Medietilsynet fant to mindre feil ved en kontroll av merking av produktplassering hos tv-kanaler. Her er direktør Mari Velsand i Medietilsynet.

Medietilsynet avdekket to feil ved kontroll av produktplassering

I en kontroll av programmer med produktplassering hos TV 2, TVNorge og Matkanalen fant Medietilsynet to mindre feil.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Feilene ble funnet hos Matkanalen og TV 2, opplyser tilsynet i en pressemelding.

Hos TV 2 var ikke produktplasseringen merket etter andre reklamepause i en episode av «Jakten på kjærligheten», sendt første gang 16. november i fjor. På Matkanalen var ikke produktplasseringen merket i slutten av programmet «Progressiv Thai med Terje Ommundsen», som blant annet ble sendt 14. november 2020.

– Fordi vi bare fant to mindre brudd på regelverket, velger vi i disse tilfellene å veilede kanalene fremfor å gi formelle sanksjoner. TV 2 og Matkanalen hadde ett tilfelle hver av manglende merking, sier direktør for juridisk og regulatorisk avdeling, Hanne Sekkelsten, i Medietilsynet

LES OGSÅ: Hallgeir valgte å avsette seg selv som sjef i digitalbyrået

Powered by Labrador CMS