Medietilsynet reagerer på manglende merking av reklame i BA-serie BA legger seg flate og innrømmer merke-tabbe.
Oskar Westerlin anklaget for skjult reklame i «Forræder» Skjult reklameanklager og Medietilsynets klare reaksjoner.
– Enten bør loven endres, eller så bør den opphøre Christian Schjelderup i Pressure mener forbudet mot politisk reklame ikke gir mening i 2023.
Fagforbundet stoppet valg-reklamer på strømmetjenester: – Vil ikke utfordre forbudet Fagforbundet har flere reklamefilmer i ulike strømmetjenester før lokalvalget. Nå har de besluttet å ikke lenger bruke Viaplay og TV 2 Play.
Unge krever en tryggere digital oppvekst Bedre forbrukervern, styrket rettssikkerhet og økt medvirkning fra barn og unge selv. Dette er noen av kravene som Medietilsynets ungdomsnettverk presenterer for barne- og familieministeren under Arendalsuka.
Slutter i Medietilsynet - går til kommunal stilling Nina Bjerke har jobbet i Medietilsynet siden 2018. Nå skal hun inn i kommunikasjonsavdelingen til Fredrikstad kommune.
VGTV får advarsel fra Medietilsynet etter brudd på reklameregler – Regelen er laget for å gjøre seerne oppmerksomme på at et produkt er plassert i et redaksjonelt program mot betaling.
Disse vil bli kommunikasjonsdirektør i Medietilsynet 19 søkte på stillingen, men så trakk 1/3 av søkerene seg.
Medietilsynet: Massivt reklametrykk mot barn og unge i sosiale medier – Tallene dokumenterer at barn og unge utsettes for et enormt kommersielt press, sier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet.
Sju av ti mener at de får for mye reklame gjennom sosiale medier Tre av ti unge ønsker å logge av oftere. Et spillbasert undervisningsopplegg skal hjelpe dem å ta kontroll over egen tidsbruk og styre egen mediehverdag.
Sju fikk advarsler for brudd på regler om reklame, sponsing og produktplassering – Advarslene ble gitt i tilfeller hvor det tidligere enten var gitt veiledning om reglene eller det var så klare brudd at det var naturlig å reagere med sanksjon, sier Medietilsynets direktør.
Medietilsynet støtter forbud mot målrettet markedsføring mot unge – Vi mener imidlertid det er uhensiktsmessig å forby målrettet markedsføring mot alle.
TV 2 får advarsel for brudd på reklamereglene Medietilsynet har gitt TV 2 en advarsel etter at kanalen sendte reklame som gikk ut over seeropplevelsen under en verdenscup i langrennssprint.
Tiden er overmoden for et frislipp av politisk reklame «Så kom dagen endelig. Dagen hvor Medietilsynet sa ja til å åpne for politisk reklame på TV. Og det eneste problemet jeg har med det: Dette skjer ti år for sent», skriver Christian A. Schjelderup.
Medietilsynet sier ja til å åpne for politisk reklame på tv – Nordmenn bruker mindre tid på tv, og mer tid på digitale medier, der formidlingskraften er minst like sterk. Derfor er argumentene for et fortsatt reklameforbud på tv betydelig svekket.
Ingen brudd på reklamereglene i sendingene under fotball-VM – Vi har fått svært få henvendelser fra publikum under dette mesterskapet.