Medietilsynet: – Aldersgrense alene er ikke nok til å beskytte barn på sosiale medier Tilsynet støtter regjeringens forslag om å innføre aldersgrense for sosiale medier, men mener lovforslaget byr på flere utfordringer.
Subjekt feilinformerte om Trigger – endret saken i stillhet Uten å merke det noen plass har Subjekt vesentlig endret saken som satte Trigger i et dårlig lys.
Meta og TikTok stoppet Medietilsynets kampanje om valget Medietilsynet har fått avvist videoer og fjernet lenker: – Retningslinjene våre er helt tydelige, svarer TikTok.
Nye funn om sosiale medier uroer Medietilsynet Medietilsynets nye rapport om unge velgere og desinformasjon viser blant annet at at sosiale plattformer er den primære nyhetskilden for mange.
Medietilsynet får nytt tilsynsansvar Medietilsynet får flere nye oppgaver når EU-forordningen om digitale tjenester blir norsk lov. Nå skal de blant annet føre tilsyn med målrettet reklame mot barn og manipulerende design på nett.
Tre av fire vil ha alderskontroll i sosiale medier Et klart flertall ønsker elektronisk alderskontroll i sosiale medier, ifølge en ny undersøkelse fra Medietilsynet. Flertallet mener også at dagens aldersgrense bør økes, og at staten bør ha ansvaret for å fastsette aldersgrensen.
Trigger vant 25-millionersanbud – slo ut 12 byråer i kampen om Medietilsynet – I disse dager betyr det mye å vinne stabile, gode kunder – slik som dette.
Meta tier om norske forhold: – Skuffende, sier Medietilsynet Meta oppgir fortsatt ingen tall for hvor mange falske kontoer eller desinformasjonsinnlegg som fjernes i Norge. Det får Medietilsynet til å reagere.
Nye regler gir større spillerom for reklame og sponsing Oppmykning i reglene for reklame, sponsing og produktplassering er blant lovendringene som gjelder for norske kringkastere og strømmetjenester fra 1. mai. Samtidig blir det skjerpede krav til universell utforming.
Stian Barsnes-Simonsen blir ny kommunikasjonssjef i Medietilsynet Barsnes-Simonsen kommer fra Snakk Kommunikasjon (tidligere Nordic Screens), hvor han de siste ni årene har hatt ulike lederstillinger, og jobbet med et bredt spekter av kommunikasjonsoppgaver.
Medietilsynet er igjen på jakt etter kommunikasjonssjef: – En viss kontinuitet er selvfølgelig ønskelig Medietilsynet opprettet stillingen for åtte år siden, men har nå valgt å spesifisere rollen til å kun gjelde for kommunikasjon.
Få bryt forbodet mot tv- og radioreklame 1. juledag Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame onsdag 25. desember.
– For mye reklame i sosiale medier To av tre 9–18-åringer synes det er for mye reklame i sosiale medier.
Foreldre oppfordres til å overholde aldersgrensen på sosiale medier Seks statlige etater går sammen og oppfordrer foreldre til å holde aldersgrensen på sosiale medier for barna sine.
Medietilsynet justerer vekting av reklameinntekter for TV 2 De eldre TV-seerne blir mer og mer attraktive for annonsørene. Det påvirker TV 2s inntekter.