Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler Medietilsynets store vårkontroll avdekket tre brudd.
DSA håndhevet i EU: Norge venter på implementering av nytt regelverk – Det er på tide at vi får slike reguleringer, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Ingen brudd på reklameforbudet i julen – Kringkasterne overholder som regel reklameforbudet på en god måte.
Medietilsynet reagerer på manglende merking av reklame i BA-serie BA legger seg flate og innrømmer merke-tabbe.
Oskar Westerlin anklaget for skjult reklame i «Forræder» Skjult reklameanklager og Medietilsynets klare reaksjoner.
– Enten bør loven endres, eller så bør den opphøre Christian Schjelderup i Pressure mener forbudet mot politisk reklame ikke gir mening i 2023.
Fagforbundet stoppet valg-reklamer på strømmetjenester: – Vil ikke utfordre forbudet Fagforbundet har flere reklamefilmer i ulike strømmetjenester før lokalvalget. Nå har de besluttet å ikke lenger bruke Viaplay og TV 2 Play.
Unge krever en tryggere digital oppvekst Bedre forbrukervern, styrket rettssikkerhet og økt medvirkning fra barn og unge selv. Dette er noen av kravene som Medietilsynets ungdomsnettverk presenterer for barne- og familieministeren under Arendalsuka.
Slutter i Medietilsynet - går til kommunal stilling Nina Bjerke har jobbet i Medietilsynet siden 2018. Nå skal hun inn i kommunikasjonsavdelingen til Fredrikstad kommune.
VGTV får advarsel fra Medietilsynet etter brudd på reklameregler – Regelen er laget for å gjøre seerne oppmerksomme på at et produkt er plassert i et redaksjonelt program mot betaling.
Disse vil bli kommunikasjonsdirektør i Medietilsynet 19 søkte på stillingen, men så trakk 1/3 av søkerene seg.
Medietilsynet: Massivt reklametrykk mot barn og unge i sosiale medier – Tallene dokumenterer at barn og unge utsettes for et enormt kommersielt press, sier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet.
Sju av ti mener at de får for mye reklame gjennom sosiale medier Tre av ti unge ønsker å logge av oftere. Et spillbasert undervisningsopplegg skal hjelpe dem å ta kontroll over egen tidsbruk og styre egen mediehverdag.
Sju fikk advarsler for brudd på regler om reklame, sponsing og produktplassering – Advarslene ble gitt i tilfeller hvor det tidligere enten var gitt veiledning om reglene eller det var så klare brudd at det var naturlig å reagere med sanksjon, sier Medietilsynets direktør.
Medietilsynet støtter forbud mot målrettet markedsføring mot unge – Vi mener imidlertid det er uhensiktsmessig å forby målrettet markedsføring mot alle.
TV 2 får advarsel for brudd på reklamereglene Medietilsynet har gitt TV 2 en advarsel etter at kanalen sendte reklame som gikk ut over seeropplevelsen under en verdenscup i langrennssprint.