– Ambisjonen for Apriil er å skape Norges mest spennende kreative miljø.

Oppkjøpsfesten til Apriil fortsetter: Skal lage Stavangers største reklamebyrå

– Nå tar vi et utviklingsgrep.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Ambisjonen for Apriil er å skape Norges mest spennende kreative miljø. Nå forsterker vi kontoret i Stavanger og styrker oss i konkurransen om de største kundene, sier Magnar Øyhovden som er konserndirektør i Media Bergen og styreleder i Apriil i en pressemelding.

Han gleder seg til å få et nytt tilskudd i Apriil-familien.

– Nå tar vi utviklingsgrep

Apriil Reklame Stavanger og procontra slår seg nå sammen ved at Media Bergen, hovedeier i Apriil, kjøper 60 prosent av aksjene i procontra. De øvrige eierne er seniorpartnere som fortsetter i jobbene sine. procontra og Apriil Stavanger skal først jobbe side om side og sikre at selskapene kommer sammen på en god måte - før de etter hvert fusjoneres og samles under Apriil-paraplyen.

Procontra ble etablert i Sandnes i 1987 av Jone Johannessen, Morten Aamodt og Arne Larsen Økland. De flyttet fra Sandnes til Stavanger i 2010 og består i dag av 13 medarbeidere. Jone Johannessen, Morten Aamodt og Thomas Ottesen er dagens eiere og Ottesen er daglig leder.

– procontra har gjennom mer enn 30 år opparbeidet seg en solid posisjon. Nå tar vi et utviklingsgrep. Vi blir mer digitale og mer nasjonale, sier Thomas Ottesen som leder procontra, i pressemeldingen.

– Vil applaudere

Han har stor tro på at eksisterende kunder og markedet for øvrig vil applaudere at et fullservice reklamemiljø i Stavanger blir større og sterkere.

Apriil Reklame Stavanger har røtter tilbake til 1994, da reklamebyrået Apropos ble etablert. I 2006 ble byrået en del av Media Bergen. I 2018 fusjonerte Apropos og Piil og fikk det nye navnet apriil. I 2020 slo flere av Media Bergen-byråene seg sammen og ble Apriil. De er 15 ansatte og omsatte i 2020 for 14,8 millioner kroner.

Powered by Labrador CMS