Det var stor aktivitet på sosiale medier ved inngangen til det nye året.

Snapchat nesten tidoblet trafikken på nyttårsaften

Brukte du Snapchat på nyttårsaften, var du langt ifra den eneste. Ved midnatt lå bruken 950 prosent over vanlig nivå blant Telenor-kundene.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Bruken av Snapchat har nærmest eksplodert de siste årene, særlig på nyttårsaften. Det var ikke et unntak i år, sier administrerende direktør Petter-Børre Furberg i Telenor Norge i en pressemelding.

Ifølge Telenors tall økte også bruken av Instagram (+43 prosent) og Facebook (+27) da nyttårsrakettene smalt, sammenlignet med trafikktoppen på en vanlig dag. Bruken av Tiktok falt med 14 prosent.

Nyttårsaften er dagen Telenor-kundene sender flest bilde- og tekstmeldinger. Ved inngangen til det nye året ble det sendt 14,6 millioner tekstmeldinger og 1,1 MMS.

– Jule- og nyttårsaften domineres av høy bruk av sosiale medier. Det merket vi spesielt i år, særlig siden vi ikke har kunnet samle oss i like stor grad som normalt, sier Furberg.

(©NTB)

Powered by Labrador CMS