For Sigrun Stenseth i Tise er sommeren best i skyggen i en park i Oslo med bakst, og gjerne en katt å kose med.

Markedssjefen i Tise møtte ikke veggen, men gikk rett inn i en glassdør

– Det lagde høy lyd og gjorde ganske vondt.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det markedssjef i Tise Norge, Sigrun Stenseth som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

– JA! Men etter en heftig innsats! Etter to år med utsettelser ble et av årets fire bryllup holdt i Spania i slutten av mai og i frykt for å ikke få vært med refreshet jeg passbestillingssiden løpende etter jul helt til jeg endelig fikk en time på selveste kvinnedagen.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Vi skal bygge ut loftet i leiligheten vi bor i og midt i juli begynner vi endelig etter flere år med planlegging og søknader. Så årets sommer vil bli en blanding av arbeidshansker, bikini på strendene i Oslo og forhåpentligvis en tur til svigers fantastiske sted på Askøy utenfor Bergen.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Jeg er så heldig å ha en venninne med en familiehytte på en liten øy rett over svenskegrensa. Dit drar vennegjengen hvert år for å feire sommeren, spise billig sjøkreps, ta morgenbad og lete etter le for havvinden hvor vi kan drikke lokal øl og spise chips. Det er rett og slett paradis og jeg blir varm av sommerfølelse når jeg tenker på de turene.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Amnesty sin kampanje for retten til abort og bestemme over egen kropp. Så brennaktuell, det føles helt absurd at dette er noe så mange kvinner mister i 2022. Om jeg får lov til å nevne en til har jeg også lyst til å løfte fram Roccamore sin kvinnedagskampanje Respect high heels in the boardroom. Jeg har stor respekt for bedrifter som bruker ressurser og taletid på ting som betyr noe for mer enn salgstall.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Frida Marie Grande er allerede en viktig stemme og har vist hvor utrolig flink hun er både gjennom jobben hun gjorde i Amnesty, men nå også i Furore og via sine egne kanaler. Jeg synes hun er utrolig god til å løfte fram ting som virkelig betyr noe på en kjapp og smart måte og jeg gleder meg til å følge henne videre!

– Når tryna du sist på jobb?

– Bokstavelig talt da jeg gikk rett inn i glassdøren som leder inn til området der alle sitter og jobber. Det lagde høy lyd og gjorde ganske vondt.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Ha tro på at ditt perspektiv og kunnskap om ting er verdifull og hopp i det! Er det en ting som ofte trengs i kommunikasjonsbransjen så er det nettopp noen som forstår de unge, hva de er opptatte av og hvordan man kan nå de, og du som ung sitter på nettopp denne kunnskapen.

Powered by Labrador CMS