Ståle A. Møystad Østhaug og Henrik Ek starter opp ReTale på Hamar.

Starter retail-byrå på Hamar

– Jeg gleder meg til å bruke mine mange år med bransjeerfaring.

Publisert

– Det er rundt regnet 700 reklamebyråer her til lands, men kun en håndfull som bekjenner seg til retail. Retail er et viktig og sammensatt fag på lik linje med flere andre spesialområder innen kommunikasjon.

Det sier Ståle A. Møystad Østhaug, strategisk rådgiver og kundedirektør i det nye selskapet ReTale.

Byrået er en del av satsingen til Kilde og Aspire gruppen med hovedsete på Hamar og sitter samlokalisert med ANTI Hamar.

– Jeg gleder meg til å bruke mine mange år med bransjeerfaring og kunnskap rundt kjøperstien og hvordan maksimere salg- og merkevarebygging i ulike distribusjonskanaler, sier han.

Østhaug mener at ReTale er et annerledes byrå som fokuserer på helhetlig retail, og vil bidra til vekst og styrking av merkevarer gjennom strategiske og taktiske kommunikasjonsløsninger gjennom hele kjøperstien, både i den digitale og fysiske varehandelen.

– I et stadig mer konkurranseutsatt marked, hvor produktenes egenskaper ofte ligner på hverandre, blir måten man selger på avgjørende for å skille seg ut. Hos ReTale tror vi at alt salg er kommunikasjon, og vår visjon er å tilføre en kjede, et produkt eller en tjeneste en unik substans, eller verdi om du vil, sier han videre.

Med seg i satsingen har han AD/konseptutvikler Henrik Ek, som han mener er en av de beste ressursene inn i retail. 

– Henrik har jobbet i Kitchen, Oslo i 8 år med Meny som sitt hovedansvarsområde og etter å ha pendlet i mange år var det plutselig ikke mer behov for det når denne jobben dukket opp. Henrik kjenner alle prosessene i leveransekjeden, alt fra kundeavis til store butikk konsepter og allerede levert på revitaliseringen av Sport 1, sier han.

Powered by Labrador CMS