Morgan Lillegård i Nofima mener påskekrim er helt ut. Han vil heller se svenske par i midtlivskrisen utfolde seg på skjermen.

#Påskepraten

– Fakta må vi i vår bransje aldri kødde med

Morgan Lillegård tror fakta og følelser vil prege resten av kommunikasjonsåret vårt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Morgan Lillegård, kommunikasjonsdirektør i Nofima, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Årets påske blir to-delt; Først blir det litt sykling ved Spanias solkyst mens siste halvdel skal tilbringes i Tromsø. Er solgudene med på laget, blir det skiturer fra Snarbyeidet til Tromsdalen. En fantastisk tur på 30 kilometer med sola i ansiktet hele veien.

– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– For meg er påskekrim ut. Nå er det humor og dokumentar som gjelder. Den svenske serien Lust på HBO Max kan anbefales. Svenske par i sånn passe midtlivskrise med en lunefull og god humor. Siste sesong av Drive to Survive på Netflix kan også anbefales. Her kommer vi på innsiden av Formel 1-sirkuset.

- Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Stort spørsmål: Kan selvsagt svare at det artigste er å vinne priser for vellykket prosjekter, men jeg vil heller svare at det morsomste på jobb er når vi skaper gode, unike team. Det å skape lag som jobber for hverandre og som drar lasset 100 prosent sammen, er lykke herifra og til månen.

- Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?

– For oss i Nofima har det så langt dreid seg om å få ferdig en ny strategi basert på de strategiske endringene som er vedtatt av styret. Bærekraft skal enda tydeligere fram i vårt arbeid for norsk matindustri. Språkdrakt er også viktig i dette arbeidet.

- Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Fakta og følelser, er mitt svar på spørsmålet. Fakta må vi i vår bransje aldri kødde med. Vi har et stort ansvar på dette området. Deretter gjelder det å legge til litt følelser i måten vi kommuniserer.

Vi forsker for matindustrien. Forskning er selvsagt akademisk forankret, men vi må formidle den på en måte som industrien og leseren skjønner. Da er følelser viktig for å skape en gode tekster.

Powered by Labrador CMS