– Vi var ikke redd for hvordan trøndere kom til å takle dette, og følte oss trygge på at dette ville tas imot med glimt i øyet, sier markedssjef i VIF, Mehran Amundsen-Ansari.
– Vi var ikke redd for hvordan trøndere kom til å takle dette, og følte oss trygge på at dette ville tas imot med glimt i øyet, sier markedssjef i VIF, Mehran Amundsen-Ansari.

Vålerenga med råfrekt reklamestunt i Trondheim – men tør ikke gjøre det mot LSK

– Vi er litt varsom og vet hvor vi ikke skal tøye grensen. Vi er ikke på utkikk etter å lage noe kvalme – og kommer derfor ikke til å gjøre noe tilsvarende i Lillestrøm.

Publisert

– Det var bare ment som et morsomt stunt i forbindelse med søndagens kamp mellom Lillestrøm (LSK) og Rosenborg (RBK) på Lerkendal, forteller markedssjef i Vålerenga (VIF), Mehran Amundsen-Ansari til KOM24.

Markedssjefen synes det var passende at Oslo-laget var godt synlig i bybildet, og nærmere bestemt på en storskjerm midt på Trondheim Torg.

Flere medier har omtalt stuntet, blant andre Avisa Oslo.

På skjermen ble det annonsert for månedlig VIF-lidenskap i oktober til 179 kroner.

Dette fylte storskjermen i Trondheim før kampen mellom RBK og LSK før helgen.
Dette fylte storskjermen i Trondheim før kampen mellom RBK og LSK før helgen.

– Dette handler helt enkelt om synlighet. Over lengre tid har det vært et ramaskrik fra trøndere om RBKs synlighet i bybildet – fordi de har følt at de ikke er veldig synlige. Og de har faktisk trukket fram oss i VIF som flinke til å være synlige og skaffe oppmerksomhet for klubben.

Ment som humor

Amundsen-Ansari følger med i sosiale medier, og sier RBK supporterne er spesielt aktive på Twitter.

– Der har jeg sett flere som har tvitret om nettopp dette, så da tenkte jeg at det passet godt for Vålerenga å være skikkelig synlig før storkampen mellom Rosenborg og Lillestrøm.

Han legger vekt på at dette kun var ment som humor fra klubbens side.

– Vi gjorde ikke dette for å være cocky. Vi spiller på vårt kjennetegn som er bohemene fra Oslo, og heldigvis har vi litt sportslig suksess å vise til i det siste, ler markedssjefen.

Han var heller ikke i tvil om at dette stuntet ville bli godt tatt imot.

– Vi var ikke redd for hvordan trøndere kom til å takle dette, og følte oss trygge på at dette ville tas imot med glimt i øyet.

Klubben fra Oslo har fått positive tilbakemeldinger i sosiale medier, fra ansatte i RBK og flere supportere fra begge lag som har sendt meldinger.

– Det synes vi er kjempehyggelig. For vi vet at det har vært noen utskiftninger i administrasjonen til RBK som kanskje er årsaken til at klubben har vært mindre synlige, så at mange av supporterne gir oss ti av ti, er ekstra hyggelig.

Og selv om det er en og annen negativ kommentar innimellom, skal ikke det sette en stopper på slike stunt i fremtiden.

– Hvis bare én av 500 mener vi gjør noe teit, tror jeg vi gjør noe riktig. Jeg setter så stor pris på at folk fra Trondheim sender oss meldinger for å si at de ser humoren og setter pris på det vi gjorde. Vålerenga og jeg brenner for norsk fotball, og når vi får slike tilbakemeldinger fra bortesupportere, så føler jeg at vi virkelig traff.

Ingen stunt i Lillestrøm

Om mindre enn tre uker møtes Vålerenga og Rosenborg på Lerkendal.

– Kan vi forvente noe sprell fra Vålerenga før kampen?

– Ja. Jeg vil ikke si noe om hva vi tenker, men det blir noe artig i forbindelse med kampen, lover Amundsen-Ansari.

VIF var godt synlig i Trondheim før helgen. Markedssjefen i VIF lover nye sprell før kampen mellom RBK og VIF 9. oktober.
VIF var godt synlig i Trondheim før helgen. Markedssjefen i VIF lover nye sprell før kampen mellom RBK og VIF 9. oktober.

Som sier at slike påfunn ikke vil finne sted i Lillestrøm for Kanarifansen.

– Vi er litt varsom og vet hvor vi ikke skal tøye grensen. Vi er ikke på utkikk etter å lage noe kvalme – og kommer derfor ikke til å gjøre noe tilsvarende i Lillestrøm.

Ifølge markedssjefen har LSK-supportere noe høyere temperament enn andre supportere i landet.

– Jeg er redd det fort kan komme et erstatningskrav på Clear Channel-skjermer i Lillestrøm, så vi dropper denne humoren der, ler han.

LSKs pressekontakt Morten Stokstad, sier til KOM24 at LSK ikke har planer om å gjøre noe lignende.

– Det høres ut som en klok vurdering ikke å gjøre noe slikt i Lillestrøm. Vi har ingen planer om å erte rivaliserende klubber med et lignende PR-stunt, enten det handler om Oslo, Trondheim eller Bergen, sier Stokstad.

Powered by Labrador CMS