Nisjeselskapene 2Alfa og Provakt slås sammen og legges inn under merkevaren Norsegear.

Norsegear med røff satsing og ny merkevareprofil

Slår sammen nisjeselskaper

Publisert

Nisjeselskapene 2Alfa og Provakt slås sammen og legges inn under Norsegear for å styrke posisjonen som totalleverandør av taktisk friluftsutstyr til de i- og utenfor tjeneste.

Norsegear:

Norsegear.no er den ledende nettbutikken i Norge for profesjonelt utstyr både til de i- og utenfor tjeneste.

Norsegear leverer premiumprodukter til forsvars- og sikkerhetspersonell, så vel som konkurranseskyttere og utendørsinteresserte.

Selskapet Norsegear er del av norskeide NFM Group, et konsern med over 600 ansatte, som leverer produkter til 25 land.

– 1. desember kraftsamler vi for å gi kundene våre en bedre totalopplevelse. Ved å samle spesialist-konseptene under èn merkevare, vil vi beholde den sterke merkevareporteføljen og fagekspertisen, og samtidig forsterke breddesortimentet. Alt under en revitalisert Norsegear-banner, sier daglig leder, Daniel Fuglevaag Moen, i en pressemelding.

Han begynte i Norsegear ved inngangen av året, etter å ha hatt flere ledende roller i Intersport, G-Sport og G-Max.

Ny visuell profil, ny logo og ny nettbutikk lanseres 1. desember. Selskapet, som er en del av NFM Group, har samarbeidet med Panorama Design for å utvikle den nye merkevaren.

Daglig leder i Norsegear, Daniel Fuglevaag Moen.

I tråd med konsernets profil ligger det noe norrønt og barskt til grunn, med norsk rå natur som bakteppe, som forhåpentligvis appellerer til kundegruppen.

– Vi opplever stadig større etterspørsel på produktene vi fører, spesielt innen off duty-segmentet. Med dette menes produktlinjer som tidligere kun har vært tiltenkt bruk i tjeneste, eksempelvis til forsvar eller politi, har nå mange gode alternativer til bruk også utenfor tjeneste. Dette kan ses på som crossover-produkter, og har en bred appell som taktisk, noe røffere friluftsutstyr, forklarer han.

Norsegear opplever vekst på tvers av egne forretningsområder.

– Norsegear har noe ikke alle andre har. Vi har merkevarer og produkter for de som ønsker det lille ekstra, som er vant til å bruke kvalitetsutstyr i jobb og ønsker det samme på fritiden.

Fuglevaag Moen opplyser at de står overfor flere endringer i tiden som kommer, ikke bare for merkevaren utad, men også for organisasjonen.

– Vi styrker oss med ny og bedre nettbutikk, utvider sortimentet og investerer i markedsføring.

Økt vekst og satsning betyr også økt behov for flere ressurser.


Powered by Labrador CMS