Adlink blir til Aller Social Club

Adlink skifter navn til Aller Social Club og utvider tjenestetilbudet for influencere, podkastere og profiler.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi skal utnytte synergiene i mediehuset, bygge egne profiler og styrke samarbeidet med de vi allerede har i stallen, sier Hillevi Forsman, daglig leder for Aller Media-satsingen Social Club i en pressemelding.

Det Aller Media-eide selskapet Adlink har eksistert i over 17 år og var et av de første influencerbyåene i Norge.

– Siden Adlink så dagens lys har de ansatte bygget opp et unikt forhold til profilene med en sterk kompetanse på influenser marketing. Så langt har selskapet jobbet med annonsesalg på influencere og podcastere, nå skal tjenestetilbudet utvides. Med oss videre har vi flere ansatte fra Adlink, som allerede kjenner profilene og vet hva de har på brødskiva. Nå rigger vi oss med ny organisasjon og ser store muligheter i et av Norges største mediehus, sier Forsman.

Hillevi Forsman (38) kommer fra rollen som byråleder i Aller Concept Store, Aller Medias eget reklame- og innholdsbyrå. Det siste året har omsetningen i Aller Concept Store økt med 15 prosent.

Forsman forventer tilsvarende suksess også for Aller Social Club.

– Vi har sterke merkevarer og trafikkmaskiner i Aller Media, både på nisje og bredde. Vi har hele mediehuset med oss i ryggen på denne satsingen og motivasjonen er i taket på Hasle. Det er rett og slett klubb-stemning, skyter vekstansvarlig Tonje Løw Hansen inn.

Powered by Labrador CMS