(F.v.) Agnete Tøien Pedersen, Martin Nordby, Peter Barter og Aurora Prøis Halliday

Forte Optimize vokser: – Vi skal bli norgesledende på datadrevet markedsføring

I januar ble det klart at Forte Digital henter tidligere Kahoot-direktør Agnete Tøien Pedersen til Forte Optimize. Nå har hun gjort sine første ansettelser.

Publisert Sist oppdatert

Peter Barter, Martin Nordby og Aurora Prøis Halliday er ansatt i Forte Optimize. Barter og Nordby vil jobbe som strategiske rådgivere innen growth marketing. Halliday hentet som ekspert på CRM og Lifecycle.

Det melder de i en pressemelding.

Barter, Nordby og Halliday er hentet fra henholdsvis Flokk, Nordea og SATS.

– Peter, Martin og Aurora har til sammen mer enn 30 års erfaring innen markedsføring og digitalisering, både fra konsulentselskaper, men også in-house-erfaring fra store, etablerte merkevarer. Med den erfaringen og kompetansen er vi på god vei til å bygge et robust fagmiljø og er godt rustet til å hjelpe både nye og eksisterende kunder, sier administrerende direktør i Forte Optimize, Agnete Tøien Pedersen i pressemeldingen.

Tøien Pedersen forklarer at ambisjonen er å bli Norges ledende fagmiljø for datadrevet markedsføring og tilby en bredde og spisskompetanse få andre kan matche.

Tøien Pedersen tror også at det vil være en differensierende faktor i markedet.

– Datadrevet markedsføring og growth marketing-metoder er og bør være en integrert del av strategien til enhver virksomhet som vil lykkes i sin digitale transformasjonsreise. Det handler om å tenke strategisk omkring hele kundereisen for å sikre gode resultater både med kort- og langtids perspektiv. Med datadrevet markedsføring som en del av Forte Digitals tverrfaglig leveransemodell, kan vi levere enda mer helhetlig for kundene, sier Tøien Pedersen.

Forte Optimize jobber i dag med Forte Digitals eksisterende kunder, men har også nylig landet flere nye kunder innen blant annet e-commerce, telecom, varehandel og medlemsorganisasjoner. Målet er å vokse både organisk og gjennom oppkjøp.

– Vi vokser raskt, og er på god vei til å bygge et av de ypperste miljøene i Norge innen growth marketing. I tillegg til å fortsette å rekruttere høyt kompetente spesialister og rådgivere, utelukker vi heller ikke at oppkjøp kan bli aktuelt om vi finner den riktige matchen, sier Tøien Pedersen.

Forte Digital teller i dag mer enn 350 ansatte på tvers av Norge, Danmark, Tyskland og Polen.

Powered by Labrador CMS