Her tar digital rådgiver Pia Winther og grafisk designer Bernt Henrik Kommedal i mot Grand Prix for identiteten til Alphatek.

Fasett ble den store vinneren i Stavanger – Stakk av med hele elleve priser i Sterk reklame

Endelig var det tid for prisutdeling i Stavanger igjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Årets Grand Prix ble en gjenganger under juryarbeidet. Den dukket opp i flere kategorier, og det med rette! Det er et imponerende helstøpt arbeide som er tatt ut i en god visuell idé, som har en distinkt gjennomgående look og feel i alle uttak. Det er bare å gratulere alle involverte med et fantastisk stykke arbeide!, det sa juryleder Carl-Erik Conforto da han introduserte Grand Prix-vinneren fra Fasett på fredag.

145 arbeider å velge blant

Fredag var det klart for Stavangerregionens svar på Gullblyanten og konkurranse, som ble arrangert for første gang på to år, mottok bidrag fra hele Rogaland og er det største kretsmesterskapet i reklame- og design-Norge.

Hele 145 arbeider ble sendt inn til 2020 og 2021-konkurransen.

Fasett ble den største gullgrossisten med tre gull for sine jobber for Alphatek, leverandør av høyteknologisk vektløftingsutstyr, Stavanger Aftenblad og Stranda Hotel.

I tillegg gikk også Grand Prix til Fasett for merkevareidentiteten til Alphatek.

Det ble også en sølv i grafisk design digitale flater for Alphatek, sølv i utendørs-kategorien for «Vi er en gul bank»-kampanjen og Sandnes Sparebank og sølv i håndverk-kategorien for Collabor8/Norsk olje & gass til Fasett.

Disse stakk av med prisene

Fasett: Grand Prix, 3 gull, 3 sølv og 4 bronse

procontra: 1 gull, 2 sølv og 3 bronse

Melvær & Co: 1 gull, 2 sølv og 2 bronse

Eli Tangen og Elin Sola: 1 gull og 1 sølv

Eli Tangen Design: 1 gull

Moxey: 1 gull

Apriil: 1 gull

Aldente: 1 gull

Flyt film: 2 sølv

Holt & Paulsen: 1 bronse

Melvær&Co vant en gull i grafisk design digitale flater for Stavanger Aftenblads digitale satsing Mååål, byrået vant også en sølv i print-kategorien for samme satsing. Et sølv ble det også i sosiale medier for rekrutteringskampanjen for indy RIOT.

Reklamebyrået procontra tok gull for «Animasjon Balder Plus» og Vår Energi, byrået tok også to sølv i grafisk design, den ene i identitet for Sandnes Bibliotek og den andre i print for Kapittelfestivalen.

Eli Tangen og Elin Sola fikk gull i kampanje-kategorien for «Hører du? Lyden av en pandemi», printannonsene i denne kampanjen ga også de to en sølv i den kategorien. Eli Tangen Design tok i tillegg gull i kategorien grafisk design print for magasinet «Beethoven 250 år» til Stavanger Symfoniorkester.

I filmkategorien ble det gull til Moxey fra «Bli frivillig» for Den Norske Turistforening, Apriil tok gull i sosiale medier med Avinor Cupfinalen, Aldente tok gull i Utendørs/Omgivelsesdesign-kategorien for sitt «Lekre søppelkontor» for IVAR IKS, Flyt film vant en sølv i film-kategorien for Storhaug helsesenter, mens Holt & Paulsen fikk bronse for Orgelets ønskekonsert 2020.

Sterk Reklame arrangeres av Kreativt Forum og styringsgruppen for Sterk Reklame.

Powered by Labrador CMS