(F.v.) Daglig leder i Brandpeople, Birgitte Bruusgaard, og administrerende direktør i Bonnier norsk forlag, Alexander Even Henriksen.
(F.v.) Daglig leder i Brandpeople, Birgitte Bruusgaard, og administrerende direktør i Bonnier norsk forlag, Alexander Even Henriksen.

Brandpeople og Bonnier sammen om ny forlagssatsning

Bonnier Norsk Forlag går sammen med profil- og produksjonsbyrået Brandpeople for å starte nytt forlag.

Publisert

Allerede denne høsten kommer de første bøkene på BLANK, som er navnet på det nye forlaget.

Navn som Thomas Seltzer, Atle Pettersen, Odd Magnus Williamson og Henrik Thodesen har allerede signert.

– Bøker har blitt et stadig viktigere format for våre profiler, som ellers jobber med formidling på alle tenkelige plattformer. En naturlig konsekvens av denne utviklingen, var å starte forlag. Og da fant vi de beste i bokbransjen å gjøre det sammen med, sier daglig leder i Brandpeople, Birgitte Bruusgaard, i en pressemelding.

– Enkelte av våre konkurrenter har forsøkt å lage forlag selv, men vi tror mer på å samarbeide med noen som har det som sitt fagfelt. I Bonnier har vi funnet en kombinasjon av hyggelige og dyktige fagfolk, og et fremoverlent og innovativt miljø i en ellers ganske konservativ og satt bransje, fortsetter Bruusgaard.

I fjor høst hadde Thomas Seltzer stor suksess med boken Amerikansk Karmageddon på Oktober forlag. Nå velger han å gi ut på BLANK.

– Jeg skriver for tiden en bok om mitt liv som artist, og når managementet mitt starter forlag så var det veldig naturlig for meg å sette meg oppi den kørja og la ballongen gå, for å si det sånn, forteller Thomas Seltzer.

Powered by Labrador CMS