Helene Slettemoen, Ståle Westby, Hans Petter Aalmo, Mai Linn Mortensen Ngyen, Malin Samuelsson og Anette Solli er jublende fornøyde med internasjonal seier i kategorien “Best Use of Data to Drive a Business Result”.

Diar til topps i INMA Global Media Awards

Mens Amedia sikret seg tredjeplass i sin kategori.

Publisert Sist oppdatert

– Det er en stor ære for oss i Diar å vinne INMA Global Media Awards sammen med MMC Norge AS og PHD. Vi visste at vi hadde et godt bidrag med mulighet til å vinne, men dette kom likevel som en bombe på oss. Nå blir det vill feiring, sier kommersiell direktør Anette Solli hos Diar.

Diar gikk til topps sammen med kunden Mitsubishi-importøren MMC Norge AS og deres mediebyrå, PHD Norge. Diar vant kategori 16 for nasjonale merkevarer. Her konkurrerte de med bidrag fra blant andre Bennett Coleman fra India, Editora Globa fra Brasil, The Guardian fra Australia, The Irish Independent fra Irland og NZ Herald fra New Zealand.

Caset til Diar hadde tittelen «Target Audience Relevance & Accuracy». Kort sagt handlet bidraget om hvordan Diar jobber for å effektivt nå sine målgrupper via aIDs førstepartsdata, men aller viktigst: Hvordan de med en egenutviklet målemetode og valuta dokumenterer målgruppekjøpene for kunden i etterkant av kampanjen.

– Caset viser et godt eksempel på hvordan man kan anvende data på en effektiv måte, noe som er essensielt når man skal definere og aktivt kommunisere med en spesifikk målgruppe, sier Mai Linn Mortensen Nguyen, rådgiver i PHD.

Monika Sveen og Sara Narvhus Oksdøl er svært fornøyd med at lokalt innhold får internasjonal oppmerksomhet.

– At vi går seirende ut av en slik anerkjent konkurranse med deltakere fra en hel medieverden, viser at vi har kommet langt – og at Norge er blant de førende landene i verden på det å bruke teknologi og data til å treffe målgrupper på en måte som respekterer lesernes personvern. Seieren viser hvilke muligheter vi har til å effektivt kommunisere med målgruppene våre ved bruk av førstepartsdata, sier Solli i pressemeldingen.

Amedia Innholdsbyrå kom på tredjeplass i kategorien «Most Creative Use of Advertising Formats» i INMA Global Media Awards som ble avholdt i dag.

Amedia Innholdsbyrå var nominert med «Bydelskonkurransen», en kampanje som sammen med PHD ble gjort for dagligvarekjeden Extra. Målet var å øke vurdering og preferanse for å bruke Extras frukt- og grøntbonus blant Oslos befolkning.

– Det er utrolig flott å se at jobben vi gjør i Amedia Innholdsbyrå får oppmerksomhet langt utenfor våre egne landegrenser, forteller daglig leder i Amedia Innholdsbyrå Sara Narvhus Oksdøl i en pressemelding.

Amedia Innholdsbyrå var nominert i samme gruppe som Irish Examiner Group fra Blackpool i Irland, Media24 fra Johannesburg i Sør-Afrika, NZ Media & Entertainment fra Auckland i New Zealand og Ringier Axel Springer fra Warszawa i Polen.

Amedia Salg og Marked fikk på sin side to andreplasser i INMA Global Media Awards i gruppe-kategoriene; «Best Use of Data to Drive a Business Result» og «Best Internal Data Dashboards and Reports».

Powered by Labrador CMS