Norsk Hydros vinnerteam med Art director Rune Erdal, Communication Manager Ina Strander John, og (t.h) Creative Director Hanne Haugen.

Norsk Hydro til topps i Tett På

Vinner første tertial i konkurransen til Amedia Markeds lokale medier.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tett På kårer den beste reklamen/annonsen i Amedia markeds lokale medier. Konkurransen ønsker å utfordre og oppfordre til kreativitet på lokale flater og reklamekampanjer som utnytter lokal kommunikasjonskraft.

Maria Madsen

Konkurransen er åpen for alle reklamebyråer, kreatører og kreative team, utenom selskaper i Amedia. De som ønsker å delta må selv melde seg på til konkurransen, og bidragene blir målt etter ulike kriterier, der både tradisjonelle og digitale annonser kan delta.

– Lesemodus og budskap i et troverdig miljø skaper utvilsomt effekt for våre annonser. Med geografisk segmentering og lokalt tilpassede budskap kan du snakke direkte til forbrukerne der de faktisk er, i deres hverdag, sier leder for kompetanse, marked og kommunikasjon i Amedia Salg og Marked, Maria Madsen til KOM24.

Hun forteller at annonser i lokale medier oppleves som nyttige for å planlegge innkjøp, og at deres kampanjetester viser at kommersielle budskap har høy oppmerksomhet blant deres lesere.

– Viktig for oss å være synlig der vi er

Norsk Hydros kampanje vinner første tertial i Tett På.

Norsk Hydro stikker av med seieren med en egenprodusert kampanje som fremmer det grønne skiftet. Med printannonsen «Å tenke nytt blir aldri gammeldags», forteller selskapet hvordan de gjennom 115 år har skapt verdier til Norge. Norsk Hydro har mer enn 100 års erfaring innen fornybar energi , og ønsker å være en sterk pådriver i det grønne skiftet.

«Vi tror på fremtiden og vi tror at vi i Norge kan produsere materialer og produkter som verden trenger og vil ha. Slik skaper vi verdier. Det er dette vi ønsker å formidle i annonsene våre. Et positivt syn på fremtiden, og at erfaring på veien kommer godt med. Det hjelper jo når man har løst store og viktige utfordringer før», sier Hanne Haugen VP, Creative Director Communication and Public Affairs i Norsk Hydro, til Amedia Marked.

Printannonsen sto først på trykk i Kvinnheringen, Glåmdalen og Firda.

– «Det er i regionene og i lokalsamfunnene våre at vi skaper verdier. Det er der vi produserer aluminium og det er der vi forvalter og investerer i fornybar energi. Uten støtte og tro på det vi gjør i disse nøkkelkommunene kommer vi ikke så langt. Derfor er det viktig for oss å være synlig der vi er», sier Haugen til Amedia Marked.

Juryen består av fire medlemmer med juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak. Og Christian Bråthen-Nordland fra S&B-N, Knut Røse fra Schjærven og Beate Carlsen fra Amedia Marked. Hvert tertial offentliggjøres en vinner, og årets vinnerteamet offentliggjøres på Gullblyanten i 2022, og får en tur til Advertising Week i New York.

Grunnet pandemien, vil vinneren for 2020, offentliggjøres på Gullblyanten 15. oktober i år.

Powered by Labrador CMS