Fra venstre Børre Svendsberget, Christoffer Bergh, Anette Solli og Mats Olavson.

Diar henter markeds­ansvarlig fra Clas Ohlson

Svarer på økt etterspørsel og interesse for selskapets tjenester

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi er veldig glade for å få med Svendsberget og Bergh i rollene som KAM i Diar. Kunnskapen de tar med seg til Diar-teamet fra kundesiden og andre viktige medier vil bidra godt i den reisen vi er med på. Vi skal vokse mye fremover og vi trenger dyktige kollegaer med oss på laget. Nå er vi rigget for den hektiske høsten som kommer, sier kommersiell direktør Anette Solli hos Diar i en pressemelding.

– Har selv kjent på kundenes utfordringer

Børre Svendsberget (42) og Christoffer Bergh (29) starter nå i selskapet som eies av Aller Media og Amedia med 50 prosent hver og er Norges nest største mediesamkjøring i annonsemarkedet på redaksjonelle medier.

Børre Svendsberget har 20 års erfaring fra kundesiden hos Clas Ohlson. Han har i hovedsak jobbet i markedsavdelingen – og har de siste fem årene vært markedsansvarlig hos Clas Ohlson Norge. Han går inn som KAM hos Diar – og er allerede i gang.

– Jeg har selv kjent på kundenes utfordringer i mange år, og vet at kunder ofte må akseptere en del svinn når man ønsker å treffe målrettet. Jeg gleder meg stort til å jobbe med samt tilrettelegge og skape økt effekt og merverdier for kundene til Diar, alt gjennom norske medier, sier Børre Svendsberget i pressemeldingen.

Diar ble etablert i 2019 og utvikler og selger løsninger innen digital markedsføring for annonsører og byråer. Gjennom Diar får kundene tilgang til rundt 130 redaksjonelle nettsteder hos Aller Media og Amedia med aID-data. Kundene har mulighet til å nå 3,4 millioner personer i Diars nettverk ukentlig, inkludert 1,8 millioner innloggede personer via aID.

– Gleder meg til å lære noe nytt

Christoffer Bergh kommer nå sist fra stillingen som account manager hos PlayAd Media Group. Han har blant annet erfaring i forhold til videoannonsering, både i PlayAd og Unruly, men også innenfor podkast annonsering i Moderne Media. Han har derfor fått erfaring om ulike deler av annonsemarkedet i mediebransjen. Bergh starter hos Diar som Key Account Manager i august.

– Dette er noe jeg virkelig gleder meg til å starte på. Etter noen år innenfor videoannonsering, har jeg nå kommet til et punkt hvor jeg har fått muligheten til å være med på det jeg ser på som en ny måte å treffe de målgruppene kundene vil ha. Nå gleder jeg meg til å lære mye nytt og dele noen av mine egne erfaringer, sier Christoffer Bergh i den samme pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS