Hanne Hollstedt (markedssjef for Schibsted Venture i Norge), Anjali Bhatnagar (gründer og daglig leder i Tørn), Rune Røsten (daglig leder for Schibsted Venture i Norge), Audun Kvasbø (teknologi- og produktansvarlig i Tørn)

Schibsted investerer 10 millioner i markedsplass

– Jeg er veldig glad for at vi får Schibsted inn på eiersiden.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– For oss som investor er det viktig å bidra til vekst på flere måter enn bare med penger, men også bistå med kompetanse som rådgiver og sparringspartner. For Tørn er vi en spesielt god match da vi ser at markedsføring og tydelig merkevarebygging vil være en nøkkel til vekst, sier Hanne Hollstedt, markedssjef for Schibsteds venture-investeringer i Norge i en pressemelding.

Schibsted går nå inn på eiersiden i Tørn, en markedsplass for byggevarehusenes overskuddslager.

Høsten 2019 leste gründer Anjali Bhatnagar en Aftenposten-artikkel om svinn i byggevarebransjen. Knappe syv måneder senere, i mars 2020, så Tørn dagens lys. Da hadde Bhatnagar også rukket å signere en avtale med en av landets største byggevarekjeder.

I dag legger 110 butikker ut varer på plattformen Tørn. Butikkene som bruker Tørn aktivt selger varer for 100-200.000 kroner i måneden.

Gründeren selv er fra India. Hun har en doktorgrad i fysikk, og flyttet til Norge på grunn av studier for 30 år siden. Bhatnagar har jobbet i Telenor og designbyråene Hallogen og Creuna, i tillegg til å ha gründet en markedsplass for vintageklær. Det selskapet overlevde ikke, men teknologien lever videre i Tørn.

Nå lukker det relativt ferske selskapet en investeringsrunde på drøye 11 millioner kroner, hvorav Schibsted går inn med 10 millioner. Det gir en eierpost på 13,14 prosent. Andre investorer er Aksel Lund Svindal, og Oda-gründer Karl Munthe Kaas.

– Jeg er veldig glad for at vi får Schibsted inn på eiersiden. De er en langsiktig investor, som har alle forutsetninger for å kunne bidra til videre vekst og skalering av Tørn. Konsernet har omfattende kompetanse innen utvikling av markedsplasser og merkevarebygging, samt at de har muskler vi trenger på distribusjon, slik at vi kan nå ut til enda flere sluttbrukere, sier Anjali Bhatnagar i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS