Peter Karlsson, Country Manager Norway i BidTheatre.
Foto: BidTheatre
Svensk reklame-aktør kommer til Norge
BidTheatre åpner kontor i Oslo.
Det svenske adtech-selskapet BidTheatre åpner kontor i Oslo og rekrutterer veteranen Peter Karlsson, som tidligere har bygget opp Delta Projects i Norge.
BidTheatre er et selskap som opererer med reklameteknologi, og retter seg mot mediebyråer og annonsører.
I tillegg til tradisjonell displayannonsering satser BidTheatre nå på nye kanaler for såkalt programmatisk annonsering innen lyd, utendørsskilt og tilkoblet TV, opplyser de i en pressemelding.
– Jeg er veldig glad for å bli med i BidTheatre og ser frem til å jobbe med deres ledende digitale markedsføringsløsninger. Programmatisk mediekjøp fortsetter å vinne andeler, og jeg tror åpenhet og uavhengighet vil spille en stadig viktigere rolle fremover for å maksimere kjøperens verdi, sier Peter Karlsson.
BidTheatre har hovedkontor i Stockholm. Selskapet har vært i virksomhet siden 2012 med sin selvbetjente mediekjøpsplattform, BidTheatre DSP.