Sebastian Pandonis kunne stolt posere med to priser og et stipend fredag kveld.

Gullblyanten 2021:

Sebastian ble årets student på Gullblyanten - neste gang vil han hevde seg blant de voksne

Sebastian Pandonis måtte opp på scenen flere ganger under fredagens Gullblyanten-kåring.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Sebastian Pandonis måtte opp på scenen to ganger under fredagens Gullblyanten-kåring.

Først for å motta førstepremien i kategorien «Student kommunikasjon» for kampanjen «Extra Long Lasting Memory» for tyggegummien Wrigley's Extra.

Denne sto han for sammen med to av sine medstudenter fra Berghs School of Communication, Folke Kühlhorn og William Röhl.

– Dette var en gjev kategori. Det betyr utrolig mye å vinne den. Vi har gjort det bra med denne kampanjen i internasjonale prisutdelinger også, men det å ta det her på hjemmebane i Gullblyanten er det viktigste. Det er gøy å ta det med hele veien hjem, sier Sebastian Pandonis til KOM24.

Videre sier han at han lærte mye av arbeidet underveis. Noe av det han tar med seg er en styrket evne til å tenke nytt.

– Det ble lagt ned utrolig mange timer med hardt arbeid. Så begynner det å bli litt lenge siden nå, så det er vanskelig å huske alt sammen. Men vi hadde det gøy underveis, og vi jobbet hardt med å finne på noe som ikke så mange andre har tenkt på før. Mye handlet om å unngå det som alle andre ville tenkt var en åpenbar løsning.

BUFDir og Atyp fikk bronse i klassen print. Gullblyanten 2021.
IKEA og TRY fikk sølv i klassen print.Gullblyanten 2021.
IKEA og TRY fikk sølv i klassen print.Gullblyanten 2021.
McDonald's og NORD DDB Oslo fikk gull i klassen print. Gullblyanten 2021.
Audi Norge og POL fikk bronse i klassen PR på Gullblyanten 2021.
BUFDir og Atyp fikk delt gull i klassen PR. Gullblyanten 2021.
Tromsø IL og FUSE fikk seieren i klassen PR på Gullblyanten 2021.
Gullblyanten 2021.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullblyanten 2021.
Gullblyanten 2021.
Gullblyanten 2021.
Amedias Tett på 2021 gikk til Breakfast for en annonse for SpareBank 1 Modum. Gullblyanten 2021.
Amedias Tett på 2021 gikk til Breakfast for en annonse for SpareBank 1 Modum. Gullblyanten 2021.
NAF og Anti fikk bronse i kategorien Aktivering. Gullblyanten 2021.
BUFDir og Atyp fikk bronse i klassen print. Gullblyanten 2021.
IKEA og TRY fikk sølv i klassen print.Gullblyanten 2021.
IKEA og TRY fikk sølv i klassen print.Gullblyanten 2021.
McDonald's og NORD DDB Oslo fikk gull i klassen print. Gullblyanten 2021.
Audi Norge og POL fikk bronse i klassen PR på Gullblyanten 2021.
BUFDir og Atyp fikk delt gull i klassen PR. Gullblyanten 2021.
Tromsø IL og FUSE fikk seieren i klassen PR på Gullblyanten 2021.
Gullblyanten 2021.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullmikken, som er P4 og Bauer Medias pris for radioreklame gikk til kampanjen Ubudne gjester for Sector Alarm, laget av Anorak og produsert av Sagveien Resort.
Gullblyanten 2021.
Gullblyanten 2021.
Gullblyanten 2021.
Amedias Tett på 2021 gikk til Breakfast for en annonse for SpareBank 1 Modum. Gullblyanten 2021.
Amedias Tett på 2021 gikk til Breakfast for en annonse for SpareBank 1 Modum. Gullblyanten 2021.
NAF og Anti fikk bronse i kategorien Aktivering. Gullblyanten 2021.

Ble også årets student

Pandonis vant også en individuell pris under fredagens kåring. Han kunne stolt smykke seg med tittelen som årets student, noe han tar med seg inn i sin framtidige innsats for reklamebyrået Anorak.

– Jeg tar med meg motivasjon. Det er veldig gøy å stå her som vinner i kveld. Nå håper jeg på å få gjøre litt ekte og bra greier til «voksen-Gullblyanten» også.

Med prisen fulgte et stipend på 10 000 kroner. Pengene skal naturligvis gå til å dekke normale student-utgifter.

– Noe av det må nok gå til leie, sier Pandonis og ler.

Vant spesialpris

Sammen med kollega Jakob Steinmo vant også Pandonis gull i spesialkategorien «Young Lions Film». Denne fikk de for filmen «En som oss» for Mental Helse Ungdom.

– Vi hadde ikke trodd at vi skulle få denne. Det er et resultat av hardt arbeid dette også. Vi jobbet intenst med denne filmen, og vi hadde det utrolig gøy, sier Pandonis.

Powered by Labrador CMS