Fra venstre: Kristin Welle-Strand, Kine Werenskiold, Emma Olsen, Jari Niklas Olsen, Hege Bergskaug, Marianne Skøien Krognes, Tone Jansson, Hege Dyrseth, Silje Strømmen og Jens-Petter Aarhus.

Vinmonopolet velger Anorak NoA

Byråkonkurransen ble utlyst før sommeren, og nå er det klart at Anorak NoA går seirende ut.

Publisert

Da Vinmonopolet utlyste anbudet for reklametjenester før sommeren 2023, var det mange byråer som meldte sin interesse. 

Etter en bred kvalifiseringsrunde, ble syv byråer invitert til å levere tilbud. Nå er det klart at Anorak NoA trakk det lengste strået.

– Det har vært syv sterke kandidater og et veldig høyt nivå på de innsendte tilbudene. Anorak utmerket seg ved å kombinere metodikk, innsikt og kompetanse på en måte som vi opplever vil gi stor verdi i kampanjearbeidet fremover, og viste også svært god forståelse av Vinmonopolets samfunnsoppdrag, rolle og behov, sier Kristin Welle-Strand, leder for kommunikasjon hos Vinmonopolet i en pressemelding.

Vinmonopolet er samfunnets viktigste virkemiddel for å sikre ansvarlig salg og begrenset tilgjengelighet av alkohol, og skal bidra til å begrense alkoholkonsumet og skadevirkningene av alkohol for den enkelte og for samfunnet som helhet, står det i pressemeldingen.

– En viktig del av dette er holdningsskapende arbeid rettet mot en ung målgruppe med alderskontroll og antilanging som hovedtematikk. Det er en krevende målgruppe å nå, spesielt med våre typer budskap i en fragmentert mediehverdag. 

I Anorak NoA ble nyheten om at de hadde gått helt til topps i byråkonkurransen tatt imot med stor glede.

– Det ble høy jubel på kontoret da beskjeden kom. Vinmonopolet er en knallsterk merkevare med et viktig samfunnsoppdrag og en kompleks oppgave, og vi gleder oss til å komme i gang med samarbeidet, sier Kine Werenskiold, kundeansvarlig rådgiver i Anorak NoA.

– Vi presenterte en strategi og et kreativt konsept som vi hadde skikkelig tro på, men som samtidig utfordret måten man har gjort kampanjer på tidligere. Derfor føltes det ekstra godt å få beskjeden om at de ønsket å jobbe med oss. Vi ser frem til for en gangs skyld å få folk til å handle mindre, sier Jens-Petter Aarhus, kreativ leder. 

Kontrakten har en potensiell lengde på fem år. De siste fire årene er det Los & Co som har vært Vinmonopolets reklamebyrå.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS