Jennie Andersson, ANTI - Morten Johansen, ANTI - Kjetil Bjørgan, NMH - Hege Skraastad, ANTI - Thomas Johanssen, ANTI - Karina Krokaa, NMH, Ingrid Holst Sollie, NMH - Stig Melón-Bratvold, ANTI - Anniken Jess Iversen, NMH - Håkon Meyer Stensholt, ANTI - Milad Gholami, NMH

Norges musikkhøgskole får ny identitet - ANTI står bak

– Vi er veldig fornøyde med alle delene av den totale leveransen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Arbeidet med Norges musikkhøgskole har vært en veldig spennende prosess. Kunden har vist oss stor tillit i arbeidet fra starten og har ikke vært redd for å utforske litt mer ukonvensjonelle veier. Illustrasjonsstilen som ble til gjennom en digitale performance med den sveitsiske kunstneren, Tobias Gutmann og studentene fra NMH er et tydelig bevis på det, sier Håkon Stensholt, seniordesigner i ANTI i en pressemelding.

Norges musikkhøgskole (NMH) lanserer nå en ny identitet utviklet av ANTI.

  • Se casefilmen lenger ned i saken

– Vi er veldig fornøyde med alle delene av den totale leveransen, sier kommunikasjonssjef ved NMH, Kjetil Bjørgan i den samme meldingen og legger til at arbeidet strekker seg fra årsrapport til nye nettsider.

Sammen har de utviklet en identitet som skal reflektere NMHs daglige virke. Det vil si å både vise spennet mellom både det faglige og det kunstneriske, men også det tradisjonsrike og eksperimentelle.

En av de største leveransene etter at identiteten ble revidert er skolens nye nettside. Det opplyses om at den er er utviklet i samarbeid med Try Apt.

– Den nye identiteten har først og fremst levd digitalt siden lanseringen, men vil fremover kunne ses i mange andre sammenhenger. Vi gleder oss til å se den utfolde seg i årene fremover. Samarbeidet i prosjektet har vært veldig godt og med nylige nominasjoner i Art Directors Club, One Show og Gulltaggen, får vi bevis på at arbeidet som er gjort treffer, sier Hege Skraastad, kundeansvarlig i ANTI.

Powered by Labrador CMS