– Hensikten med reklamekampanjen og samarbeidet med OnklP er å få flere unge til å åpne og sjekke skattemeldingen
– Hensikten med reklamekampanjen og samarbeidet med OnklP er å få flere unge til å åpne og sjekke skattemeldingen

Money Back on the Skætt: OnklP skal få de unge til å sjekke skatten sin

I år er Skatteetaten tilbake med ny versjon av låta og ny film, og denne gangen har de fått hjelp av selveste OnklP.

Publisert Sist oppdatert

– Hensikten med reklamekampanjen og samarbeidet med OnklP er å få flere unge til å åpne og sjekke skattemeldingen, sier kommunikasjonsdirektør Astrid Bugge Mjærum i Skatteetaten i en pressemelding.

Skatteetatens tall viser at mange under 30 år ikke sjekker skattemeldingen, og det er også flere unge som møter skattemeldingen for første gang.

– Med OnklP på laget, håper vi å nå ut til enda flere med budskapet vårt. Alle bør sjekke tallene i skattemeldingen, sier hun videre.

I 2019 skapte Skatteetaten nesten en liten landeplage med låten «Money Back on the Skætt», som lå på reklamefilmen deres. Filmen og låten skulle få folk til å sjekke tallene i skattemeldingen. For selv om den er forhåndsutfylt, er det ikke gitt at alle tallene stemmer.

I år er Skatteetaten tilbake med ny versjon av låta og ny film, og denne gangen har de fått hjelp av selveste OnklP. Ikke bare ræpper han, men han har også fått sin egen karakter i animasjonsuniverset som preger Skatteetatens kampanjer.

OnklP opptrer både i en reklamefilm, og i en lengre musikkvideo som er å finne på YouTube. Låta ligger selvsagt også på Spotify. 2019-versjonen har over 100 000 avspillinger på Spotify og 430 000 avspillinger på YouTube.

Det er Try som står bak filmen. Kreatører har vært Preben Moan og Camilla Bjørnhaug og Lars Mitlid har vært konsulent.

Powered by Labrador CMS