– Det er så lenge siden vi har minglet på frokostseminar, så nå klør det etter å prate og dele kunnskap med folk i bransjen igjen, sier Astrid Dyson i Vild.

Vild lanserer nytt kurskonsept - skal være et lavterskel tilbud

Mandag arrangerer byrået sitt aller første «Vild med venner»: – En håndsrekning til bransjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Forhåpentligvis er det neste analogt, men enn så lenge er det fortsatt enklest å gjennomføre dette digitalt, sier Astrid Dyson til KOM24.

Dyson er en av gründerne i byrået Vild, som er en kombinasjon av dyson.drager og designbyrået Lid & Wiken, etter at de fusjonerte i august i fjor.

Etter to lange år med flere restriksjoner er lengselen stor etter å samles igjen. Derfor sparker Vild i gang det de har valgt å kalle for «Vild med venner».

– Vi kaller det for en håndsrekning til bransjen. Det er så lenge siden vi har minglet på frokostseminar, så nå klør det etter å prate og dele kunnskap med folk i bransjen igjen, forteller hun.

Uhøytidelig samling

Mandag arrangeres det første «Vild med venner»-eventet som er et slags 90 minutter «speech-aton» med faglig tips og triks, hvor den siste halvtimen er satt av til spørsmål og diskusjon.

– Dette er gratis og et lavterskel tilbud til alle som ønsker å fylle på med faglig innhold i en travel hverdag.

Dyson forteller at dette er noe Vild håper å kunne tilby minst tre ganger årlig.

Vild med venner speech-aton-gjester:

  • Astrid Dyson i Vild.

Tema: En intro til annonsering. Passer for deg som ønsker å lære mer om annonsering – du som rett og slett ønsker å ta kontroll over annonsejobben helt selv!

  • Thomas Moen har jobbet i 20 år som digital markedsfører. Holder relevante og inspirerende foredrag for enhver bedrift.

Tema: Digital markedsføring er i stor endring etter store endringer fra Apple. Hva fungerer nå i første halvdel av 2022. Hva skal du bruke tiden din på, og minst like viktig – hva skal du bruke pengene dine på?

  • Christine Calvert er Norges eneste tekstdoktor. Hun elsker sjokolade, gullsko og gode tekster.

Tema: Ingen annonse uten tekst: slik bestemmer du over leseropplevelsen.

  • Julian Stocker bygger nettbaserte virksomheter, designer og utvikler tverrfunksjonelle plattformer for å administrere og lede alle områder av e-handelsvirksomheten.

Tema: Han vil vise deg en måte å tenke på re-marketing / inbound marketing.

  • Elisabeth Heidenstrøm, Customer Marketing Manager i Sopra Steria Norge. Jobber med markedsstrategi, marketing automation, digitale kanaler, kampanjer, event og webinarer med fokus på B2B.

Tema: Account based marketing. Hva er det, og hvordan komme i gang? Elisabeth deler erfaringer og tips fra Sopra Steria sin ABM-strategi.

Kilde: Vild

– Vi begynner førstkommende mandag, også håper vi at dette blir et konsept folk synes er faglig spennende og ikke minst hyggelig. Vi har savnet samlinger der vi uhøytidelig kan møtes for å ta med oss nye triks, tips og inspirasjon videre i hverdagen.

Hvert speech-aton samler inntil fem bransjefolk som hver får ti minutter til å fyre løs innenfor et bestemt tema. Mandag er det kurs om annonsering i sosiale medier. Og blant gjestene finner vi tekstdoktor Christine Calvert og Some-kjendis Thomas Glozade Moen. Ingen av gjestene får betalt for å stille opp.

– Som en takk åpner vi for at foredragsholderne får promotere seg selv. Heldigvis oppfatter vi at bransjefolk i Norge er opptatt av å dele og inspirere hverandre. Det tror jeg er en unik egenskap spesielt vi som jobber med merkevarebygging verdsetter høyt, og ofte gjør for å knytte til oss for eksempel nye samarbeidspartnere eller kunder.

Ble forelsket og startet byrå

Arrangementet blir digitalt, og Dyson bidrar fra sitt bosted i New York.

– Normalt sett pendler jeg mellom USA og Norge, og ville tatt turen til Oslo for en slik anledning. Forhåpentligvis kan jeg være til stede sammen med alle som ønsker å komme innom ved neste anledning.

Navnet Vild stammer fra de tidligere byråene og har avdeling i Oslo og New York, og jobber blant annet med promotering av merkevarer. Tilstedeværelsen i USA handler blant annet om å gjøre norske produkter attraktive for amerikanere.

– Norge er godt representert med brunost på Manhattan og Upper West Side, men jeg ser for det meste danske, svenske og finske produkter i byen. Akkurat nå jobber vi med det norske merket «Suit up» som har store ambisjoner om å lansere produktene internasjonalt.

Men det er verken brunost eller vesker fra Suit up som er årsaken til at Dyson er bosatt i New York.

– Jeg har jobbet remote med markedsføring og tekst i over ti år. For å fortsette og være min egen sjef etter at jeg møtte kjærligheten i New York, ble jeg gründer. En litt annerledes business-idé, men skulle jeg fortsette å date ham, måtte jeg finne på noe lurt. Så da startet jeg eget byrå.

Hele byråkarrieren hennes er basert på kjærlighet.

– Det ble en kombinasjon av business og kjærlighet, og begge varer fortsatt.

Vild er storfornøyd med gjestene som skal bidra med faglig påfyll, og Dyson har allerede et ønske for neste arrangement.

– Jeg synes Oda gjør veldig mye spennende innen bærekraft og har en innovativ og offensiv stil. Det hadde vært veldig gøy å få besøk fra dem, sier hun.

Powered by Labrador CMS