I dag er det rådgiver i byrået Atyp, Marius Jensen, som svarer i påskepraten.
I dag er det rådgiver i byrået Atyp, Marius Jensen, som svarer i påskepraten.

PÅSKEPRATEN:

Marius koser seg ekstra godt på jobben når han blir roastet av kreatørkollegaen

Han har også et godt tips til deg som ønsker et lite avbrekk med memes og artige videoklipp.

Publisert

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det rådgiver i byrået Atyp, Marius Jensen, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Jeg er så heldig at jeg har en hytte jeg kan dra til, sammen med min lille familie. Målet er å gå på ski, men det er godt mulig vi blir sittende inne og spille kort og drikke kakao. Det hadde jo vært trivelig å reise sammen med noen, men slik blir det ikke i år.

– Hvilke medier/serier/podkaster/innhold vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Jeg anbefaler Kompani Lauritzen på TV2 / Sumo. Det siste året har vært litt flatt og ensomt for mange av oss vil jeg tro. Da er det deilig å se ekte følelser i sving. Jeg ble rørt og blank i øynene da jeg så deltagerne overvinne frykten og hoppet ut fra et tårn i episode 2. Jeg er åpenbart sulteforet på menneskelig kontakt og ekte følelser.

– For de som er lei pressekonferanser, traurige koronanyheter og vaksinedebatter anbefaler jeg et lite avbrekk med memes og skråblikk på Reddit. Det kan noen ganger være befriende å følge nyhetsbildet gjennom satire som ikke er redaksjonelt produsert. Som en bonus får du også se artige videoklipp av folk som snubler tre dager før videoen publiseres på dagbladet.no.

–Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?

– Jeg tenker at dersom det finnes et stort nok behov for en fysisk trykket påskekrim som kan deles rundt frokostbordet, så vil andre aktører tre inn og fylle tomrommet ganske kjapt.

- Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Det morsomste med å jobbe i reklamebyrå er at det er høy tetthet av spisse penner og punchlines. Jeg koser meg ekstra godt på jobben når jeg blir roastet av kreatør i Atyp, Silje Bruvik.

- Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Det blir vel som vanlig verdibasert, bærekraftig og motsetningsfylt ;)

Powered by Labrador CMS