Høsten 2020 lanserte If et nytt nordisk og baltisk kommunikasjonskonsept basert på Ifs kundeløfte «Ved din side». Nå styrkes konseptet ytterligere ved å konkretisere hvordan If kan hjelpe kundene sine i hverdagen.
– Vi ønsker å skape et emosjonelt forhold til If og samtidig forklare enda tydeligere hva vårt kundeløfte «Ved din side» betyr. Mange kjøp gjennomføres basert på en oppfatning som sitter i ryggmargen, og dermed er det viktig å jobbe langsiktig med budskap og tillit, sier leder for Brand, Marketing and Communication i If, Sumit Malhotra i en pressemelding.
«If hjelper mye»-kampanjen er designet for å nå et bredt publikum, og for å konkret og kontinuerlig minne om verdien av If og viktigheten av å ha en god forsikring i ryggen.
– Kundeløftet vårt er basert på våre kjerneverdier, som er avgjørende for et konsistent og genuint kommunikasjonsarbeid over tid, både internt og eksternt, sier Malhotra.
Kampanjen er laget i samarbeid med Åkestam Holst, B-Reel Films og regissør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat, for å skape den rette kreative plattformen på tvers av budskap, lyd, bilde og medieplanlegging.
Kampanjen vil bli synlig på TV, i online video, på radio og utendørs, og vil også bli lansert i de andre nordiske landene.