– Bakgrunn for satsingen er å skape en trygg og transparent plattform for lyd- annonsering på digitale plattformer som podkast, strømmetjenester og et voksende antall radiokanaler som lyttes på via nett, sier Bauer Medias Norge- sjef Jim Receveur

Bauer media satser på programmatiske annonser i Norden

– Den yngre generasjonen ser ikke på landegrenser eller språk som et hinder.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Bakgrunn for satsingen er å skape en trygg og transparent plattform for lyd- annonsering på digitale plattformer som podkast, strømmetjenester og et voksende antall radiokanaler som lyttes på via nett, sier Bauer Medias Norge- sjef Jim Receveur i en pressemelding, torsdag.

Bauer audiostream

Bauer Media kunne tidligere i år fortelle at de er i gang med programmatiske lydannonser. Nå girer selskapet opp ytterligere. Ikke bare i Norge, men også i Finland, Danmark og Sverige.

Det nye annonse-nettverket, som også kan kjøpes programmatisk, lanseres under navnet Bauer Audiostream. I tillegg til Bauer Media sitt eget varelager får kundene til og begynne med også tilgang til varelageret fra internasjonale aktører som Targetspot og podkastnettverket Wondery.

Landegrenser og språk ikke et hinder

– Den yngre generasjonen ser ikke på landegrenser eller språk som et hinder. Dermed vil et nytt og spennende internasjonalt tilbud raskt gi flere lyttere sier Bauer Medias sjef i Norge, Jim Receveur i følge pressemeldingen.

Nettverket omfatter radio-merkevarer i Norden som Danmarks Radio 100, Sveriges Mix Megapol, Finlands Radio Nova og Norges Radio Norge. I tillegg til podkast fra Podplay.

Powered by Labrador CMS