Fra venstre: Benedicte Bøhme, Leder for Markedsføring og Operations Svein Løvlien Egenæs, Synlighet Juul Arthur Ribe Rudihagen, Produktsjef Anna Särén, Synlighet Kjartan Bjørkvold, Synlighet
Fra venstre: Benedicte Bøhme (Leder for Markedsføring og Operations), Svein Løvlien Egenæs (Synlighet), Juul Arthur Ribe Rudihagen (Produktsjef) Anna Särén (Synlighet) Kjartan Bjørkvold (Synlighet)

Spleis med nytt byråsamarbeid - skal satse på dugnad

Spleis er godt etablert innen folkefinansiering. Nå har de lansert en helt ny tjeneste, skreddersydd for dugnad.

Publisert Sist oppdatert

Dette kommer frem i en pressemelding fra markedsføringsbyrået Synlighet, som Spleis nå innleder et samarbeid med. Målet er å øke kjennskapen og ta en større markedsandel i dugnadsegmentet.

– Slik verden beveger seg digitalt, og med stadig økende tidspress, er det et stort behov for en enklere måte å gjennomføre dugnader på. I et mylder av aktører og i et segment som er såpass satt, krever det en stor kommunikasjonsjobb å endre vaner og preferanser, sier Benedicte Bøhme, Leder for Markedsføring og Operations i Spleis. 

Skal bli mindre krevende å skaffe inntekter 

– Det er mange utfordringer ved dagens dugnadstjenester, som for eksempel levering av produkter hvor man ofte er avhengig av bil og foreldre, uoversiktlig betaling gjennom private vippskontoer, og ikke minst at det ofte er krevende å gjennomføre dugnaden hvis man ikke har familie og venner lokalt. Spleis Dugnad er skreddersydd for å gjøre det enklere å skaffe inntekter til klubber, lag, skoleklasser og russegrupper, sier Benedicte Bøhme, Leder for Markedsføring og Operations i Spleis. 

Med lanseringen av dugnad på Spleis, ønsket Spleis å erstatte tradisjonelle salgsdugnader som dør-til-dør-salg av doruller og kakebokser. 

Krever spisskompetanse 

Bøhme fortsetter med å si at de kontaktet Synlighet fordi de visste at de er ledende innenfor digital markedsføring i Norge.

– Spleis er godt kjent i markedet som en aktør for digitale innsamlinger. Nå ønsker vi å ta en større markedsandel i dugnadsegmentet. Dette er for mange en nyhet og vi trenger å informere om produktet samtidig som vi bygger brand. Det var også viktig for oss å finne et byrå som kunne gi en helhetlig leveranse på tvers av kanaler og KPIer. Vi så også at Synlighet raskt forstod hva vi trengte hjelp med, utdyper Bøhme. 

Kjartan Bjørkvold, Client Director i Synlighet, ser fram til å komme i gang.

– Å være med på å lansere noe nytt er alltid gøy. Som et samlet team med spesialister fra både Spleis og Synlighet, får vi virkelig jobbet med markedsføringsfaget - alt fra kreative konsepter, merkevarebygging, innholdsutvikling og performance. Spleis Dugnad bidrar til å styrke det viktige arbeidet lag og klubber gjør. Det er det veldig givende å være en del av, sier Bjørkvold.

Powered by Labrador CMS