Ole Klemsdal er ansatt som ny markeds- og kommunikasjonssjef ved Bergen Nasjonale Opera (BNO).

Han er ny markeds- og kommunikasjonssjef ved Bergen Nasjonale Opera

– Det å kunne være med å bidra til at bergenserne, striler og andre tilreisende igjen opplever opera av høyeste kvalitet i Grieghallen er noe som motiverer meg enormt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ole Klemsdal er ansatt som ny markeds- og kommunikasjonssjef ved Bergen Nasjonale Opera, opplyses det om i en pressemelding.

– Det er en stor ære å få være med på reisen mot et nytt operahus i tilknytning til Grieghallen, forteller Klemsdag i meldingen.

Mellom 2006-2011 var Klemsdal informasjonssjef ved Den Nationale Scene, hovedsakelig under Bjarte Hjelmelands periode som teatersjef. I de siste 10 årene har Klemsdal vært kommunikasjonssjef i industriselskapet Beerenberg.

– Jeg gleder meg stort over å komme tilbake til å arbeide med scenekunst og musikk - og ikke minst bidra til stor oppmerksomhet rundt opera i Bergen. Det å kunne være med å bidra til at bergenserne, striler og andre tilreisende igjen opplever opera av høyeste kvalitet i Grieghallen er noe som motiverer meg enormt, sier han videre.

Klemsdal har sin utdannelse fra Universitetet i Bergen, innen media/videoproduksjon, filosofi og teatervitenskap. Han har tidligere jobbet i reklame- og kommunikasjonsbyråer, i tillegg ved informasjonsavdelingen i Bergen kommune.

– Me var på jakt etter ein visjonær og ambisiøs person til å leia marknads- og kommunikasjonsområdet i Bergen Nasjonale Opera, og me er glade for at Ole Klemsdal skal vera med oss i det som vert ein spanande utviklingsfase, sier operasjef Eivind Gullberg Jensen i samme melding.

Klemsdal tiltrer stillingen 1. desember.

Powered by Labrador CMS