Bleed står bak FINNs nye satsing Honk
FINN samler bilabonnementer på ett sted.
Honk er FINNs nye satsing innen mobilitet. En markedsplattform som skal hjelpe folk i hele Norden med å navigere mellom ulike tilbydere av bilabonnement-tjenester.
– De siste månedene har vi jobbet tett sammen med Bleed om å lage en merkevare som skal få stå på egne ben i Norden. Med Honk har vi fått til en personlighet som vi håper og tror vil bli lagt merke til og likt, sier markedssjef i FINN, Hanne Lill Johnsen, i en melding.
Bleed står bak navn, visuell identitet, illustrasjoner og webdesign.
– Bleed har med all sin erfaring og kompetanse vist seg å være en partner som har klart å omsette all vår innsikt og strategi til en ny merkevare som vi gleder oss til å ta ut i Norden.
Å velge riktig abonnementsløsning er ikke alltid like enkelt, og målet med Honk er å tilgjengeliggjøre de ulike tilbyderne på én og samme plattform for hele Norden.
– Med identiteten har vi forsøkt å fange både friheten og lekenheten som et bilabonnement representerer. Siden situasjonene der man trenger bil kan være så ulike, var utgangspunktet å utvikle et grafisk system hvor de visuelle elementene var varierte i all sin lekenhet. Det inkluderer blant annet et rikt sett med illustrasjoner som gir en levende følelse til identiteten, sier designer i Bleed, Lucie Moriceau.
Bleed har de siste årene gjort flere prosjekter innenfor mobilitet, og arbeidet for FINN med Honk er ytterligere et prosjekt hvor Bleed har vært med og skape hele merkevaren og kundeopplevelsen; inklusive strategi, navn, visuell identitet og nettside.
– Endringene i hvordan vi forholder oss til mobilitet er rett og slett en stor samfunnstransformasjon, og et bakteppe som har gjort dette prosjektet ekstra spennende. Det har vært både gøy og lærerikt å få utvikle Honk sammen med de flinke menneskene i FINN, sier daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.