– Gjennom innsikt og research fant vi ut at vi var nødt til å utvikle Trumf til å bli en tjeneste som den yngre målgruppen vil engasjere seg i og kunne ha et forhold til, sier produkteier for Trumf Bodil Ibrahim.

Trumf har slitt med å koble funksjonalitet med merkevaren

Med hjelp fra Bold og NoA Ignite lanserer Trumf ny identitet og nye tjenester.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Trumf er en godt kjent merkevare her i Norge, men vi har slitt med å koble tjenestens funksjonalitet med merkevaren. Vi engasjerte NoA Ignite og Bold for å hjelpe oss med å gi merkevaren en oppdatert identitet og samtidig tenke på brukere med et enkelt mål; Spar Trumf-bonus på ting du trenger, bruk bonus på ting du vil ha, sier Bodil Ibrahim, produkteier for Trumf i NorgesGruppen.

Med over 20 års levetid og to millioner brukere så NorgesGruppen et behov for å fornye merkevaren.

– Gjennom innsikt og research fant vi ut at vi var nødt til å utvikle Trumf til å bli en tjeneste som den yngre målgruppen vil engasjere seg i og kunne ha et forhold til. Penger og bonus vil alltid være viktig, men det må også finnes relevante tilbud og tjenester som blir et verktøy til å ta bedre valg i hverdagen.

Dette opplyses i en pressemelding.

Øke bevissthet rundt handlevaner

Trumf har for lengst tatt steget fra et analogt plastkort og inn i en digital verden, men har en ambisjon om å fortsette utviklingen og gi medlemmene sine flere valgmuligheter.

– Trumf sitter på enorme mengder kundedata, og ønsker å tilby kundene sine verktøy som bidrar til økt bevissthet rundt egne handlevaner. Innsiktstjenesten som vi har utviklet sammen med Trumf, aggregerer data fra kundens personlige innkjøp for å vise en oversikt over næringsinnhold og klimautslipp knyttet til mat- og drikkevarene de har kjøpt, sier William Tisdall, frontend-utvikler i NoA Ignite.

Jørgen Krogsveen, Brand Director i Bold, forteller at den nye merkevaren er designet rundt dialogen mellom bruker og tjeneste.

– Det er en mer fleksibel og fargerik identitet som løfter frem innhold via både egne og partnerens flater. Gjennom bilder, ikoner og typografi har vi prøvd å etablere en positiv og informativ personlighet for Trumf, som kommuniserer på brukerens premisser, forklarer han.

Powered by Labrador CMS